Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1110
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorChutimol YOOPENSUKen
dc.contributorชุติมณฑน์ อยู่เป็นสุขth
dc.contributor.advisorWasara Rodhetbhaien
dc.contributor.advisorวัสรา รอดเหตุภัยth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Graduate Schoolen
dc.date.accessioned2018-01-24T06:45:22Z-
dc.date.available2018-01-24T06:45:22Z-
dc.date.issued7/8/2017
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1110-
dc.descriptionMaster of Arts (M.A.)en
dc.descriptionศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.abstract         The objectives of the study is to examine, analyze, and develop system in order to facilitate and make more efficient for a staff, who work at graduate school, Slipakorn University. The researcher developed system for creating database in order to collect reviewer's data. Furthermore the system which is developed by the researcher has data warehouse for collecting keywords as well as the words that has the same meaning for using in ontology-based. The system can select the reviewer according to Thai Journal Citation index standards and paper workload which are being read by the reviewer. Processes of research are the following: system learning, analysis, system design to order and evaluate the performance in addition to user satisfaction.           The processes of system are the following: Firstly the user can search a keyword of the reviewer. Then the user searching for knowledge based ontologies and display data and report the name list of the reviewer that ascending order by workload.           After the system is developed, the  system is assessed by two groups: (1) The quality assess system from 3 experts and the average point is 4.52, so the satisfaction level is excellent (2) the assessment of system satisfaction from 30 users and the average point is 4.44, so the satisfaction is good.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา วิเคราะห์ และพัฒนาระบบสำหรับคัดเลือกผู้ทรงคุณวุฒิเพื่อพิจารณาบทความ ซึ่งเป็นระบบที่ช่วยเพิ่มประสิทธิภาพ และอำนวยความสะดวกในการทำงานให้กับเจ้าหน้าที่วารสารของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศิลปากร ผู้วิจัยได้พัฒนาระบบโดยสร้างฐานข้อมูลผู้ทรงคุณวุฒิไว้สำหรับเก็บประวัติของผู้ทรงคุณวุฒิแต่ละท่าน มีคลังข้อมูลคำสำคัญไว้สำหรับเก็บคำสำคัญและคำที่มีความหมายเหมือนเพื่อใช้เป็นฐานข้อมูลออนโทโลยีสำหรับการค้นหาผู้ทรงคุณวุฒิ ระบบสามารถคัดเลือกผู้ทรงคุณวุฒิได้ตามเกณฑ์ของศูนย์ดัชนีอ้างอิงวารสารไทย และตามภาระงานของผู้ทรงคุณวุฒิแต่ละท่าน โดยมีวิธีการดำเนินงานวิจัยตามขั้นตอนเริ่มจากการศึกษา วิเคราะห์ ออกแบบระบบตามความต้องการของผู้ปฏิบัติงานและผู้ใช้งานระบบ พัฒนาระบบ และประเมินประสิทธิภาพของระบบ กระบวนการทำงานของระบบเริ่มจาก ผู้ใช้งานระบบสามารถป้อนคำสำคัญหรือคำที่เกี่ยวข้องกับผู้ทรงคุณวุฒิ จากนั้นจะผ่านไปยังกระบวนการค้นหาจากฐานความรู้ออนโทโลยีและแสดงผลโดยเรียงรายชื่อผู้ทรงคุณวุฒิตามภาระงานจากน้อยไปมาก หลังจากการพัฒนาระบบ ได้มีการประเมินผลใน 2 กลุ่ม คือ ประเมินคุณภาพของระบบ 3 ด้าน โดยผู้เชี่ยวชาญ 3 ท่าน มีค่าเฉลี่ยรวมเท่ากับ 4.52 ระดับคุณภาพอยู่ในระดับดีมาก และประเมินความพึงพอใจของผู้ใช้งานระบบจำนวน 30 คน ทั้งหมด 4 ด้าน มีค่าเฉลี่ยรวมเท่ากับ 4.44 ระดับคุณภาพอยู่ในระดับดีth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectออนโทโลยีth
dc.subjectการคัดเลือกผู้ทรงคุณวุฒิth
dc.subjectฐานข้อมูลth
dc.subjectontologyen
dc.subjectreviewer selectionen
dc.subjectdatabaseen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleDevelopment of Reviewer Selection System: A Case Study of Graduate School, Slipakorn Universityen
dc.titleการพัฒนาระบบสำหรับคัดเลือกผู้ทรงคุณวุฒิเพื่อพิจารณาบทความ กรณีศึกษา บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศิลปากรth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Graduate School

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56902204.pdf4.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.