Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1239
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Lalit WISUTTHISOPHON | en |
dc.contributor | ลลิต วิสุทธิโสภณ | th |
dc.contributor.advisor | Chaiyos Isavorapant | en |
dc.contributor.advisor | ชัยยศ อิษฏ์วรพันธุ์ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Arts | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T01:25:15Z | - |
dc.date.available | 2018-12-14T01:25:15Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1239 | - |
dc.description | Master of Fine Arts (M.F.A.) | en |
dc.description | ศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.) | th |
dc.description.abstract | For nearly 200 years since photography was invented. It has become a powerful modern medium in the 20th century. As high-quality commercial photography continue evolving, roles of the photograph as an art expression are still unclear in its direction. However, artists continue to use photographs to create modern art via various methods and has different purposes. After World War II, photograph was considered a new medium in the 20th century. Artist use photograph to create works in ways never seen before in artwork, focusing on the concept rather than the artwork itself. This challenged original style art with new ideas and more independent expression. | en |
dc.description.abstract | เพียงระยะเวลาประมาณ 200 ปีที่ภาพถ่ายถือกำเนิดขึ้น ภาพถ่ายกลายเป็นสื่อสมัยใหม่ที่ทรงพลังในศตวรรษที่ 20 ในขณะที่ภาพถ่ายเชิงพาณิชย์ในปัจจุบันมีคุณภาพสูง และถูกพัฒนาขึ้นเรื่อย ๆ จึงส่งผลให้ภาพถ่ายในฐานะงานศิลปะมีบทบาทไม่ชัดเจน อย่างไรก็ตาม ศิลปินนำภาพถ่ายมาใช้ในการสร้างงานศิลปะสมัยใหม่หลากหลายวิธีการ โดยมีจุดประสงค์ และแนวคิดในการสร้างสรรค์แตกต่างกันออกไป ภายหลังสงครามโลกครั้งที่ 2 ภาพถ่ายถือเป็นสื่อใหม่ในศตวรรษที่ 20 ที่ถูกนำมาศึกษา ศิลปินใช้ภาพถ่ายในการสร้างผลงานในรูปแบบใหม่อย่างที่ไม่เคยปรากฏมาก่อนในลักษณะงานศิลปะเชิงความคิด โดยเน้นหนักไปที่แนวความคิดมากกว่าผลงานที่ถูกสร้างขึ้น ทำให้ศิลปะในรูปแบบเดิมถูกท้าทายด้วยแนวความคิดใหม่ และการแสดงออกที่เป็นอิสระ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ภาพถ่าย | th |
dc.subject | ศิลปะสมัยใหม่ | th |
dc.subject | ศิลปะเชิงความคิด | th |
dc.subject | Photography | en |
dc.subject | Modern Art | en |
dc.subject | Conceptual Art | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | THE USE OF PHOTOGRAPHY IN CONCEPTUAL ART | en |
dc.title | การใช้ภาพถ่ายในงานศิลปะเชิงความคิด | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Painting Sculpture and Graphic Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
56005215.pdf | 12.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.