Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1362
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPattaraporn KONGWIJITen
dc.contributorภัทรพร คงวิจิตต์th
dc.contributor.advisorPattarapol Mahakanen
dc.contributor.advisorภัทรพล มหาขันธ์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2018-12-14T02:38:51Z-
dc.date.available2018-12-14T02:38:51Z-
dc.date.issued17/8/2018
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1362-
dc.descriptionDoctor of Education (ED.D.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรดุษฎีบัณฑิต (ศษ.ด.)th
dc.description.abstractThe objective of this study was to develop a program of developmental empowerment and self-esteem techniques for the social development officer. Samples group were thirty-two social development officers working at the central region of the ministry of social development and human security of Thailand. The research instruments included 1) the in-depth interview for the expert; 2) assessment of empowerment and self-esteem techniques program; 3) assessment of empowerment and self-esteem techniques knowledge; 4) assessment of empowerment and self-esteem techniques for the target population; and 5) recording form of implementing the program. Statistical analyses were conducted for mean, standard deviation, and the dependent t-test. The findings revealed that the critical techniques of empowerment and self-esteem program for social development officer are summarized as techniques of counseling, positive-thinking, problem-solving, goal-setting, making happiness, changing acceptability, and self-confidence. The knowledge and understanding of empowerment and self-esteem of thirty-two social development officers of post-test were significantly higher in comparison to their pre-test ones. Target populations were also observed to have better empowerment and self-esteem aspects after completing the program.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาโปรแกรมพัฒนาเทคนิคการเสริมพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเองสำหรับนักพัฒนาสังคม กลุ่มตัวอย่างการวิจัย คือ นักพัฒนาสังคม สังกัดกระทรวง การพัฒนาสังงคมและความมั่นคงของมนุษย์ในส่วนภูมิภาคภาคกลาง จำนวน 32 คน เครื่องมือวิจัย ประกอบด้วย 1) แบบสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุฒิ  2) แบบประเมินโปรแกรมพัฒนาเทคนิคการเสริมพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเองสำหรับนักพัฒนาสังคม 3 ) แบบประเมินความรู้เรื่องเทคนิคการเสริมพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเอง 4) แบบประเมินพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเองของกลุ่มเป้าหมายที่เข้ามารับบริการ และ 5) แบบบันทึกการใช้โปรกรม วิเคราะห์ข้อมูลโดยการวิเคราะห์เนื้อหา การหาค่ามัชฌิมเลขคณิต (X̄) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และการทดสอบค่า t (t-test dependent) ผลการวิจัยสรุปได้ว่า เทคนิคการเสริมพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเองสำหรับนักพัฒนาสังคมในโปรแกรมนี้ ประกอบด้วย เทคนิคการให้คำปรึกษา  เทคนิคการคิดบวก  เทคนิคการแก้ปัญหา เทคนิคการตั้งเป้าหมายในชีวิต  เทคนิคการสร้างความสุข  เทคนิคการยอมรับ การเปลี่ยนแปลง เทคนิคการสร้างความมั่นใจ โดยโปรแกรมที่ผู้วิจัยพัฒนาขึ้นนี้สามารถส่งเสริมให้นักพัฒนาสังคมมีความรู้ ความเข้าใจเกี่ยวกับการเสริมพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเองสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และนักพัฒนาสังคมสามารถนำความรู้ไปใช้กับกลุ่มเป้าหมายที่เข้ามารับบริการได้ โดยพบว่า กลุ่มเป้าหมายที่เข้ามารับบริการมีระดับพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเองสูงขึ้นกว่าก่อนเข้ารับบริการth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการเสริมพลังอำนาจth
dc.subjectการเห็นคุณค่าในตนเองth
dc.subjectการพัฒนาโปรแกรมth
dc.subjectนักพัฒนาสังคมth
dc.subjectEMPOWERMENTen
dc.subjectSELF-ESTEEMen
dc.subjectPPOGRAM DEVELOPMENTen
dc.subjectSOCIAL DEVELOPMENT OFFICERSen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titlePROGRAM TO DEVELOP TRAINING TECHNIQUES TO FOSTER INDIVIDUAL'S SELF-ESTEEM AND EMPOWERMENT FOR SOCIAL DEVELOPMENT OFFICERSen
dc.titleโปรแกรมพัฒนาเทคนิคการเสริมพลังอำนาจและการเห็นคุณค่าในตนเองสำหรับนักพัฒนาสังคมth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
55251804.pdf4.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.