Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSirinan AUENTHAISONGen
dc.contributorศิรินันท์ เอื้อนไธสงค์th
dc.contributor.advisorSuneeta Kositchaivaten
dc.contributor.advisorสุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2018-12-14T02:38:58Z-
dc.date.available2018-12-14T02:38:58Z-
dc.date.issued17/8/2018
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1402-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were 1.) to compare English speaking skills after using a task-based learning approach of First Year Silpakorn University Students and 2.) to study students’ attitude towards learning English after using a task-based learning approach. The sample consisted of 25 first year, the second semester of the academic year 2017. They were selected by using simple random sampling. The research instruments were 1.) eight task-based learning lesson plans 2.) direct test of speaking skills 3.) the satisfaction assessment of the students and 4.) semi-structured interview. The data were analyzed by mean, standard deviation, t-test dependent and content analysis. The results of the study were as follows: 1.) The students’ English speaking skills after using a task-based learning approach of the students was significantly higher than before at .05 level. 2.) The students’ satisfaction towards a task-based learning approach was at good level.  en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1.) เปรียบเทียบทักษะการพูดภาษาอังกฤษโดยการจัดการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติ เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษ ของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 มหาวิทยาลัยศิลปากรและ 2.) ศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 มหาวิทยาลัยศิลปากรที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติ เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษ  กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้ คือ นักศึกษาชั้นปีที่ 1 จำนวน 25 คน ภาคเรียนที่ 2  ปีการศึกษา 2560 ได้มาโดยการสุ่มอย่างง่าย (simple random sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ 1.) แผนการจัดการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติ  เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษ 2.) แบบทดสอบวัดทักษะการพูดภาษาอังกฤษโดยใช้การเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติเพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษ 3.) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อการจัดการเรียนรู้เน้นงานปฏิบัติ เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษ  และ 4.) แบบสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้าง (Semi-Structured Interview) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าเฉลี่ย (Mean) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) t-test dependent และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1.) ทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาที่ได้รับการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติ  สูงกว่าก่อนได้รับการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05    2.) นักศึกษามีความคิดเห็นต่อการจัดการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติ เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษ อยู่ในระดับดีth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติth
dc.subjectทักษะการพูดภาษาอังกฤษth
dc.subjecta task-based learning approachen
dc.subjectEnglish speaking skillsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleA TASK-BASED LEARNING APPROACH TO ENHANCE ENGLISH SPEAKING SKILLS FOR FIRST YEAR SILPAKORN UNIVERSITY STUDENTSen
dc.titleการจัดการเรียนรู้แบบเน้นงานปฏิบัติ เพื่อเสริมสร้างทักษะการพูดภาษาอังกฤษสำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 1 มหาวิทยาลัยศิลปากร th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56254208.pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.