Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1443
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPiyanat TANAPONWORRAKUNen
dc.contributorปิยนาถ ธนพรวรกุลth
dc.contributor.advisorVorarkarn Suksoodkeayen
dc.contributor.advisorวรกาญจน์ สุขสดเขียวth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2018-12-14T02:39:05Z-
dc.date.available2018-12-14T02:39:05Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1443-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were to find :1) the academic affairs administration of school under Bangkok metropolitan administration northern krungthon group 2) the learner’s desired characteristic of school under Bangkok metropolitan administration northern krungthon group and 3) the relationships between the academic affairs administration and learner’s desired characteristic of school under Bangkok metropolitan administration northern krungthon group The sample of school under Bangkok metropolitan administration northern krungthon group. The research instrument was a questionnaire. The statistics were frequencies, percentage, arithmetic mean, standard deviation and Pearson’s Product -moment correlation coefficient. The research findings were as follows: 1. The academic affairs administration of school un-der Bangkok metropolitan administration northern krungthon group, as a whole was at a highest level, and as an individual aspects were at a highest level in 5 aspects and were at a high level in 4 aspects. To rearrangement by arithmetic mean from high to low were School Curriculum management, Assessment of learning outcomes, Academic supervision with in the school, Learning management, Media development innovation technology and learning resources, Research for quality development, Education quality assurance with academic work, Academic planning and Community involvement in academic strengthening. 2. The learner’s desired characteristic of school un-der Bangkok metropolitan administration northern krungthon group, as a whole was at a highest level, and as an individual aspects were at a highest level in 5 aspects and were at a high level in 3 aspects. To rearrangement by arithmetic mean from high to low were love of nation religion king, Honesty and integrity, cherishing Thai-ness, Public mindedness, Dedication and commitment to work, observance of principles of Suffiency Economy philosophy in one’s way of life. 3. There relationship between the academic affairs administration and learner’s desired characteristic of school un-der Bangkok metropolitan administration northern krungthon group was found at .01 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) การบริหารงานวิชาการในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือ 2) คุณลักษณะอันพึงประสงค์ของผู้เรียนในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือ และ3) ความสัมพันธ์ระหว่างการบริหารงานวิชาการกับคุณลักษณะอันพึงประสงค์ผู้เรียนในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือ การวิจัยครั้งนี้ใช้โรงเรียนในสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือ เป็นหน่วยวิเคราะห์ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิจัยคือค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการศึกษาพบว่า 1. การบริหารงานวิชาการในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือ โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่าอยู่ในระดับมากที่สุด 5 ด้านและอยู่ในระดับมาก 4 ด้าน โดยเรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปน้อยดังนี้ คือ ด้านการบริหารการจัดการหลักสูตรสถานศึกษา ด้านการวัดผลประเมินผลการเรียน ด้านการนิเทศงานวิชาการภายในโรงเรียน ด้านการบริหารการจัดการเรียนรู้ ด้านการพัฒนาสื่อ นวัตกรรม เทคโนโลยี และแหล่งเรียนรู้ ด้านการวิจัยเพื่อพัฒนาคุณลักษณะการศึกษา ด้านการประกันคุณลักษณะการศึกษากับงานวิชาการ ด้านการวางแผนวิชาการ และด้านการให้ชุมชนมีส่วนร่วมในการเสริมสร้างความเข้มแข็งทางวิชาการ 2. คุณลักษณะอันพึงประสงค์ของผู้เรียนในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือ โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่าอยู่ในระดับมากที่สุด 5 ด้านและอยู่ในระดับมาก 3 ด้าน โดยเรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปน้อยดังนี้ คือ รักชาติ ศาสน์ กษัตริย์ มีวินัย ซื่อสัตย์สุจริต รักความเป็นไทย มีจิตสาธารณะ มุ่งมั่นในการทำงาน อยู่อย่างพอเพียง และใฝ่เรียนรู้ 3. การบริหารงานวิชาการกับคุณลักษณะอันพึงประสงค์ของผู้เรียนในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือ มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการบริหารงานวิชาการth
dc.subjectคุณลักษณะอันพึงประสงค์ของผู้เรียนth
dc.subjectACADEMIC AFFAIRS ADMINISTRATIONen
dc.subjectLEARNER'S DESIRED CHARACTERISTICen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTHE ACADEMIC AFFAIRS ADMINISTRATION AND LEARNER'S DESIREDCHARACTERISTIC OF SCHOOL UNDER BANGKOK METROPOLITANTADMINISTRATION NORTHERN KRUNGTHON GROUPen
dc.titleการบริหารงานวิชาการกับคุณลักษณะอันพึงประสงค์ของผู้เรียนในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร กลุ่มกรุงธนเหนือth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57252318.pdf3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.