Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1503
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWichuda KEAWCHAUMen
dc.contributorวิชชุดา เขียวชะอุ่มth
dc.contributor.advisorMATTANA WANGTHANOMSAKen
dc.contributor.advisorมัทนา วังถนอมศักดิ์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2018-12-14T02:39:14Z-
dc.date.available2018-12-14T02:39:14Z-
dc.date.issued2/1/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1503-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were to know 1) internal supervision implementation in Thapluang – Jangngam School Network 2) development guidelines for internal supervision implementation in Thapluang – Jangngam School Network. The population comprised 12 schools, 2 respondents from each school, a school administrator or an acting school administrator and a teacher. There were 24 respondents. The research instrument were questionnaire and structured interview concerning internal supervision implementation according to Gickman, Gordon and Ross - Gordon. The statistical used to analyze the data were frequency (f), percentage (%), arithmetic mean (μ), standard deviation (S.D.) and content analysis. The findings of this research were as follows: 1. The internal supervision implementation in Thapluang – Jangngam School Network, collectively and individually, was at a high level. Ranking from the highest to the lowest mean as follow: group development, curriculum development, direct assistance to teachers, professional development and action research. 2. The development guidelines for internal supervision implementation in Thapluang – Jangngam School Network about action research were 1) policy and process formulation 2) enhancing action research training 3) work participation and 4) applying action research in teaching process.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) การดำเนินงานนิเทศภายในโรงเรียนสังกัด สหวิทยาเขตทัพหลวงแจงงาม 2) แนวทางการพัฒนาการดำเนินงานนิเทศภายในโรงเรียนสังกัด สหวิทยาเขตทัพหลวงแจงงาม ประชากรที่ศึกษาคือ โรงเรียนในสังกัดสหวิทยาเขตทัพหลวงแจงงาม จำนวน 12 โรง ผู้ให้ข้อมูลโรงเรียนละ 2 คน ประกอบด้วย ผู้อำนวยการโรงเรียนหรือรักษาการ ในตำแหน่งผู้อำนวยการโรงเรียน จำนวน 12 คน ครูผู้สอน จำนวน 12 คน รวมผู้ให้ข้อมูล 24 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามและแบบสัมภาษณ์แบบมีโครงสร้างเกี่ยวกับการดำเนินงานนิเทศภายในโรงเรียน ตามแนวคิดของกลิคแมน กอร์ดอนและรอสกอร์ดอน (Glickman, Gordon and Ross - Gordon) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต (μ) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (σ ) และการวิเคราะห์เนื้อหา (content analysis) ผลการวิจัยพบว่า 1. การดำเนินงานนิเทศภายในโรงเรียนสังกัดสหวิทยาเขตทัพหลวงแจงงาม โดยภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมาก เรียงลําดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปหาน้อยได้ดังนี้ ด้านการพัฒนาการทํางานกลุ่ม ด้านการพัฒนาหลักสูตร ด้านการช่วยเหลือครูโดยตรง ด้านการพัฒนาทางวิชาชีพและด้านการวิจัยเชิงปฏิบัติการในชั้นเรียน 2. แนวทางการพัฒนาการดำเนินงานนิเทศภายในโรงเรียนสังกัดสหวิทยาเขต ทัพหลวงแจงงาม ในด้านที่มีค่ามัชฌิมเลขคณิตน้อยที่สุด คือ ด้านการวิจัยเชิงปฏิบัติการในชั้นเรียน มีข้อเสนอแนะดังนี้ 1) การกำหนดนโยบายและแนวการปฏิบัติที่ชัดเจน 2) การส่งเสริมให้มีการอบรมเชิงปฏิบัติการ 3) การมีส่วนร่วมในการทำงาน และ 4) การส่งเสริมการนำวิจัยเชิงปฏิบัติในชั้นเรียนมาใช้ในกระบวนการจัดการเรียนการสอนth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการดำเนินงานนิเทศภายในโรงเรียนth
dc.subjectINTERNAL SUPERVISION IMPLEMENTATIONen
dc.subject.classificationMultidisciplinaryen
dc.titleINTERNAL SUPERVISION IMPLEMENTATION IN THAPLUANG – JANGNGAM SCHOOL NETWORKen
dc.titleการดำเนินงานนิเทศภายในโรงเรียนสังกัดสหวิทยาเขตทัพหลวงแจงงามth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58252388.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.