Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1602
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorThinnarat MEETHOMGKUMen
dc.contributorทินรัตน์ มีทองคำth
dc.contributor.advisorPornphan Banternghansaen
dc.contributor.advisorพรพรรณ บรรเทิงหรรษาth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Musicen
dc.date.accessioned2018-12-14T02:45:55Z-
dc.date.available2018-12-14T02:45:55Z-
dc.date.issued17/8/2018
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1602-
dc.descriptionMaster of Music (M.Mus)en
dc.descriptionดุริยางคศาสตรมหาบัณฑิต (ดศ.ม.)th
dc.description.abstractThis research is part of the assessment to fulfill the completion of Master Degree in Music Research and Development at Silpakorn University. It has the aim to improve the playing technique of collaborative pianist. The researcher has chosen the works from the composers and has looked through the biography of the composers and the origin of compositions to achieve a better comprehension and apply it through practice. After so, the researcher has studied the critical issue in order to find a method of practicing to produce a better performance. Two pieces has been chosen for this analysis. 1) Sonata for Violin and Piano, Op.23, No.2 composed by Edvard Grieg and 2) Sonata for Clarinet and Piano composed by Francis Poulenc. The critical issue found can be categorized into four practicing techniques;  1) Preparing shift 2) Variety of Touch 3) Fingering Technique 4) Pedal Technique en
dc.description.abstractในงานวิจัยฉบับนี้เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษาในระดับ ปริญญามหาบัณฑิต สาขาสังคีตวิจัยและพัฒนา คณะดุริยางคศาสตร์ มหาวิทยาลัยศิลปากร ซึ่งเป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาเทคนิคการบรรเลงเปียโนของผู้ทำการแสดงร่วม โดยผู้วิจัยได้ทำการเลือกบทประพันธ์จากนักประพันธ์เพลงซึ่งผู้วิจัยมีความสนใจในเอกลักษณ์การประพันธ์เพลง ทั้งนี้ผู้วิจัยได้ศึกษาประวัติ ความเป็นมาของนักประพันธ์เพลง ความเป็นมาของบทประพันธ์ เพื่อให้เกิดความเข้าใจ และสามารถนำมาปรับใช้กับการฝึกซ้อม เพื่อทำการแสดงของผู้วิจัย นอกจากนี้ยังได้ศึกษาถึงปัญหา และคิดค้นวิธีการปรับปรุงแก้ไขในการฝึกซ้อม เพื่อให้การแสดงมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น ผู้วิจัยได้เลือกบทเพลง 2 บทเพลง ดังนี้ 1) Sonata for Violin and Piano Op.23 No.2 ประพันธ์โดย Edvard Grieg และ 2) Sonata for Clarinet and Piano ประพันธ์โดย Francis Poulenc โดยปัญหาหลักที่พบในการศึกษาสามารถแบ่งออกได้ 4 ข้อ ได้แก่ 1) ความแม่นยำในการย้ายมือ (Preparing shift)  2) ความหลากหลายของน้ำหนักในการลงนิ้ว (Variety of Touch) 3) เทคนิคการเลือกใช้นิ้ว (Fingering Technique) 4) เทคนิคการใช้เพเดิล (Pedal Technique)th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการฝึกซ้อมเปียโนth
dc.subjectPIANO PRACTICINGen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleGraduate Piano Recital By Thinnarat Meethongkumen
dc.titleการศึกษาการแสดงเปียโนร่วมโดย ทินรัตน์ มีทองคำth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Music

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58701321.pdf17.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.