Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1603
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Pitchaya KEMASINGKI | en |
dc.contributor | พิชญะ เขมะสิงคิ | th |
dc.contributor.advisor | Saksit Rachruk | en |
dc.contributor.advisor | ศักดิ์สิทธิ์ ราชรักษ์ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Music | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T02:45:55Z | - |
dc.date.available | 2018-12-14T02:45:55Z | - |
dc.date.issued | 17/8/2018 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1603 | - |
dc.description | Master of Music (M.Mus) | en |
dc.description | ดุริยางคศาสตรมหาบัณฑิต (ดศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The research on the strategies in developing the service marketing for the opera business in Thailand is aimed firstly to analyze the problems and obstacles arising from the opera singers during their performance and entrepreneurs. Secondly to examine the behavior and needs of the audience to attend the opera. Thirdly to develop strategies in developing the service marketing for the opera business in Thailand. The Mixed Method Research is applied in the research by collecting qualitative data from the singers and the entrepreneurs through in-depth interviews. While the quantitative data is collected from designated group of 400 audiences coming from Taro Yamane’s formula (1973). The audience must be qualified as opera lovers. The analysis on information, data and statistics consists of frequencies distribution, percentage, mean and standard deviation. One-way ANOVA is applied in testing the assumption in order to find out the main factors in determining the strategies with exploratory factor analysis (EFA). It has been found out that the important factors in determining the strategies of services marketing mix that effects directly to the decision of the audience to attend the opera performance, known as a VOCE model. VOCE model consisting of V strategies (Varieties and Value added) are strategies of various performances focused on increasing in value of the products and services, O strategies (Operations and Opportunities)are strategies in managing the operations in order to increase areas of performances, C strategies (Clarity and Continuations) are strategies of clarity in communicating with the customers to keep continuity of hiring singers and E strategies (Elegance and Exclusive) are strategies of excellence in quality and performance. | en |
dc.description.abstract | การศึกษาวิจัย เรื่อง กลยุทธ์การพัฒนาการตลาดบริการสำหรับธุรกิจการแสดงโอเปร่าในประเทศไทย ในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อวิเคราะห์ปัญหาและอุปสรรคที่พบจากการปฏิบัติงานของนักร้อง และผู้ประกอบธุรกิจการแสดงโอเปร่า 2) เพื่อสำรวจพฤติกรรมและความต้องการรับชมการแสดงโอเปร่าจากกลุ่มผู้ชมการแสดง 3) เพื่อพัฒนากลยุทธ์การพัฒนาการตลาดบริการสำหรับธุรกิจการแสดงโอเปร่าในประเทศไทย ในการวิจัยครั้งนี้เป็นการศึกษาวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed Method Research) เก็บข้อมูลเชิงคุณภาพจากการสัมภาษณ์เชิงลึกจากนักร้อง และผู้ประกอบธุรกิจการแสดงโอเปร่า ส่วนของข้อมูลเชิงปริมาณได้ทำการเก็บข้อมูลจากกลุ่มผู้ให้ข้อมูลสำคัญจำนวน 400 ราย ซึ่งมาจากการกำหนดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้ตารางสำเร็จรูปของ Taro Yamane (1973) โดยต้องมีคุณสมบัติเป็นผู้ชมการแสดงโอเปร่า สำหรับการวิเคราะห์ข้อมูลและสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ประกอบด้วย การแจกแจงความถี่ (Frequencies Distribution) ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) การทดสอบสมมติฐานโดยใช้เทคนิคการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) และทำการค้นหาปัจจัยสำคัญเพ่ือใช้ในการกำหนดกลยุทธ์ด้วยวิธีวิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) ผลการวิจัยพบว่า การกำหนดประเด็นสำคัญสามารถกำหนดกระบวนทัศน์กลยุทธ์ส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อการรับชมการแสดงโอเปร่าในประเทศไทยได้ในชื่อ VOCE Model ซึ่งประกอบไปด้วย V Strategies (Varieties and Value added) เป็นกลยุทธ์เกี่ยวกับความหลากหลายของรูปแบบการแสดงเพื่อเพิ่มมูลค่าให้ผลิตภัณฑ์และการบริการ O Strategies (Operations and Opportunities) เป็นกลยุทธ์เกี่ยวกับการบริหารจัดการเพื่อเพิ่มพื้นที่และขยายตลาดการแสดงให้มากขึ้น C Strategies (Clarity and Continuation) เป็นกลยุทธ์เกี่ยวกับความชัดเจนในการติดต่อประสานงานกับลูกค้าเพื่อสร้างความต่อเนื่องให้มีการติดต่อนักร้องไปแสดงอย่างสม่ำเสมอ E Strategies (Elegance and Exclusive) เป็นกลยุทธ์เกี่ยวกับความดีเลิศและคุณภาพด้านผลิตภัณฑ์และการแสดง | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | คำสำคัญ: การแสดงโอเปร่าในประเทศไทย | th |
dc.subject | KEY WORD: OPERA PERFORMANCE IN THAILAND | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | STRATEGY IN DEVELOPING THE SERVICE MARKETING FOR THE OPERA PERFORMANCE BUSINESS ENTREPRENEUR IN THAILAND | en |
dc.title | กลยุทธ์การพัฒนาการตลาดบริการสำหรับผู้ประกอบการธุรกิจการแสดงโอเปร่าในประเทศไทย | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Music |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
58701323.pdf | 2.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.