Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1631
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Sasithon POMCHIANGPIN | en |
dc.contributor | ศศิธร ป้อมเชียงพิณ | th |
dc.contributor.advisor | Kreagrit Ampavat | en |
dc.contributor.advisor | เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Management Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T02:57:55Z | - |
dc.date.available | 2018-12-14T02:57:55Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1631 | - |
dc.description | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) | th |
dc.description.abstract | Study of the appropriate factors for restaurant marketing and the consumer’s behavior in Muang district, Ratchaburi province. The research purposes are (1) To study the behavior of consumers and restaurants in Muang Ratchaburi. (2) Appropriate marketing mix for restaurants in Ratchaburi (3) Relationship between marketing mix and behaviors of restaurant consumers in Ratchaburi Province. Data was collected using questionnaire to 400 samplings who dine in restaurants in Ratchaburi province. Frequency, percentage and standard deviations were used to analyze the data. It was found that the majority of the respondents were female and the age range was between 26-30 years, and the average monthly income was 10,000-20,000 Baht. The majority of the respondents dine i a restaurant with their family and spend about 2 hours for each meal. All of the marketing factors effected respondents'decisions in choosing to dine in a restaurant. In addition, all of the marketing mix namely product, price, place, promotion, people, physical evidence, process and performance and quality had relationship with consumers'behaviors | en |
dc.description.abstract | การศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่เหมาะสมกับธุรกิจร้านอาหาร และพฤติกรรมผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดราชบุรี มีวัตถุประสงค์ (1)เพื่อศึกษาพฤติกรรมการการใช้บริการร้านอาหารของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดราชบุรี (2) ส่วนประสมทางการตลาดที่เหมาะสมกับร้านอาหารในจังหวัดราชบุรี (3) ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรมการใช้บริการร้านอาหารของผู้บริโภค เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างที่มาใช้บริการร้านอาหารในจังหวัดราชบุรี จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และหาค่าความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปร(Chi-square Test) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 26-30 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,000-20,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามมักใช้บริการร้านอาหารเพื่อรับประทานอาหาร กับบุคคลในครอบครัว ใช้เวลาในการรับประทานอาหารไม่เกิน 2 ชั่วโมง ส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลในการเลือกใช้บริการร้านอาหาร โดยภาพรวมผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลในการเลือกใช้บริการร้านอาหาร อยู่ในระดับมีผลมาก ส่วนประสมทางการตลาดบางด้าน มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมผู้บริโภคในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหาร | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาด | th |
dc.subject | พฤติกรรมการใช้บริการ | th |
dc.subject | ร้านอาหาร | th |
dc.subject | marketing mix | en |
dc.subject | Service behavior | en |
dc.subject | restaurant | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | RELATIONSHIP OF THE MARKETING MIX AND BEHAVIORS OF RESTAURANT CONSUMERS IN RACHABURI PROVINCE | en |
dc.title | ความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรมการใช้บริการร้านอาหารของผู้บริโภคในจังหวัดราชบุรี | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
57602417.pdf | 4.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.