Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1632
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSasiporn BOONCHUen
dc.contributorศศิพร บุญชูth
dc.contributor.advisorPITAK SIRIWONGen
dc.contributor.advisorพิทักษ์ ศิริวงศ์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2018-12-14T02:57:55Z-
dc.date.available2018-12-14T02:57:55Z-
dc.date.issued17/8/2018
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1632-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe study of the factors affecting the decision to purchase single homes of housing estates project in Amphoe Muang, Ratchaburi Province aimed to study demographic factors, marketing mix, and buyer behavioral factors that affected the decision to purchase single homes of housing estates project in Amphoe Muang, Ratchaburi Province. The samples used in this study were 400 buyer from the convenient sampling; male and female, aged 25 and over, were either domiciled or residing in Ratchaburi. The variables in the study included demographic factors such as gender, age, occupation, education, marital status, income and behavior of the single buyer. The dependent variables were marketing mix such as product, price, channel distribution and promotion. The questionnaire was used as a research tool. The statistics used to analyze data were percentage, mean, standard deviation, t-test, and one way ANOVA. The findings were as follows: 1) The personal factors such as gender, age, occupational status, marital status, the average income per month were different influenced the decision to purchase single homes of housing estates project in Amphoe Muang, Ratchaburi Province; 2) The factors affecting the decision to purchase single homes of housing estates project in Amphoe Muang,  Ratchaburi Province in overall was found at a high level. When considering each side, it was found that the product was rated the highest, followed by price and the lowest score was promotion; 3) The factors of perception of information channels in information perception about housing projects, price in buying a home was the most influential factor in home buying decisions that was different influenced the decision to purchase single homes of housing estates project in Amphoe Muang,  Ratchaburi Province by statistically significant at 0.05.en
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้เป็นการศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านเดี่ยวของโครงการบ้านจัดสรร ในพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดราชบุรี มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด และ ปัจจัยด้านพฤติกรรมผู้บริโภคที่ส่งผลกับการตัดสินใจเลือกซื้อบ้านเดี่ยวของเจ้าของบ้านในจังหวัดราชบุรี การสุ่มตัวอย่างในการศึกษา คือ ผู้ที่ตัดสินใจซื้อบ้านเดี่ยวในจังหวัดราชบุรีจำนวน 400 คน เลือกตัวอย่างตามสะดวก ผู้บริโภคทั้งเพศชายและเพศหญิงที่มีอายุตั้งแต่ 25 ปีขึ้นไป และเป็นผู้ที่มีภูมิลำเนาหรือพักอาศัยอยู่ในจังหวัดราชบุรี ตัวแปรในการศึกษา ประกอบด้วย ตัวแปรอิสระ ได้แก่ ปัจจัยในด้านประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ อาชีพ การศึกษา สถานภาพการสมรส รายได้ และ พฤติกรรมในการเลือกซื้อบ้านเดี่ยวของลูกค้า ตัวแปรตาม คือ ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านประกอบด้วย 4 ด้าน คือด้านผลิตภัณฑ์ ราคา การจัดจำหน่าย และการส่งเสริมการตลาด ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือการวิจัย สถิติที่ใช้วิเคราะห์ผลข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน t-test และการวิเคราะห์ค่าความแปรปรวน (one way ANOVA) ผลการวิจัยพบว่า 1) ปัจจัยส่วนบุคคล เพศ อายุ อาชีพ สถานภาพการสมรส รายได้เฉลี่ยรวมต่อเดือนที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านเดี่ยวของโครงการบ้านจัดสรร ในพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดราชบุรีโดยรวมต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 2) ส่วนประสมทางการตลาด ระดับปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกซื้อบ้านโดยรวมมีคะแนนเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ซึ่งเมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ (บ้าน) มีคะแนนเฉลี่ยสูงที่สุด รองลงมาคือ ราคา การจัดจำหน่าย ตามลำดับ ส่วนด้านที่มีคะแนนเฉลี่ยน้อยที่สุดคือ การส่งเสริมการตลาด 3) ปัจจัยพฤติกรรมผู้บริโภค ด้านการรับรู้ข้อมูลข่าวสารเกี่ยวกับโครงการบ้านจัดสรรมีอิทธิพลในการตัดสินใจเลือกซื้อบ้านมากที่สุด รองลงมา ด้านระดับราคาในการเลือกซื้อบ้าน ด้านบุคคล ตามลำดับth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการตัดสินใจซื้อ / บ้านเดี่ยว / โครงการบ้านจัดสรรth
dc.subjectDECISION TO BUY / HOUSE / HOUSING PROJECTSen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleTHE FACTORS THAT INFLUENCE THE DECISION TO BUY HOUSEOF HOUSING PROJECTS IN MUANG DISTRICT RATCHABURI PROVINCEen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบ้านเดี่ยวของโครงการบ้านจัดสรร ในพื้นที่เขตอำเภอเมือง จังหวัดราชบุรีth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57602418.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.