Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1672
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Waranya KLOUWPID | en |
dc.contributor | วรัญญา กลัวผิด | th |
dc.contributor.advisor | Amarin Tawata | en |
dc.contributor.advisor | อมรินทร์ เทวตา | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Management Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T02:58:03Z | - |
dc.date.available | 2018-12-14T02:58:03Z | - |
dc.date.issued | 17/8/2018 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1672 | - |
dc.description | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this research were to study: 1) the conflict management and the state of learning organization of Krung Thai Bank Public Company Limited, and 2) the conflict management in aspects of collaboration, and compromise affecting the state of learning organization of Krung Thai Bank Public Company Limited. The research samples were 200 employees of Krung Thai Bank Public Company Limited at Central Region Thailand. The research instrument was questionnaires. The data were analyzed using frequency, percentage, mean, standard deviation, Pearson's correlation and multiple regressions analysis. The research results were as follows: 1) overall of conflict management and each aspect were at a high level. The state of learning organization of Krung Thai Bank Public Company Limited was at a high level in overall and in each aspect including, team learning, personal mastery, shared vision, systems thinking, and mental models respectively: 2) the conflict management in the aspects of compromise; and collaboration; affected the state of learning organization of Krung Thai Bank Public Company Limited with statistical significance at the 0.01 level. | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์คือ 1. เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นการจัดการความขัดแย้ง และองค์การแห่งการเรียนรู้ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย 2. เพื่อศึกษาอิทธิพลของการจัดการความขัดแย้ง ด้านการร่วมมือ และด้านการประนีประนอม ส่งผลต่อการเป็นองค์การแห่งการเรียนรู้ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ พนักงานธนาคารกรุงไทยที่สังกัดพื้นที่กลุ่มเครือข่ายภาคกลาง จำนวน 200 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสหสัมพันธ์เพียร์สัน และการถดถอยแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า 1) การจัดการความขัดแย้งของพนักงาน บมจ.ธนาคารกรุงไทย พบว่า โดยรวมและรายด้านมี การปฏิบัติอยู่ในระดับมาก ความเป็นองค์การแห่งการเรียนรู้ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย มีการดำเนินการอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาผลของแต่ละด้านแล้วพบว่า อยู่ในระดับมากทุกด้าน ได้แก่ การเรียนรู้ร่วมกันเป็นทีม การเป็นบุคคลที่รอบรู้ การสร้างวิสัยทัศน์ร่วมกัน การคิดอย่างเป็นระบบ และการมีแบบแผนความคิด ตามลำดับ และ 2) ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การจัดการความขัดแย้งด้านการประนีประนอม และด้านการร่วมมือ ส่งผลต่อการเป็นองค์การแห่งการเรียนรู้ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย สังกัดพื้นที่กลุ่มเครือข่ายภาคกลาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | การจัดการความขัดแย้ง | th |
dc.subject | การเป็นองค์การแห่งการเรียนรู้ | th |
dc.subject | บมจ.ธนาคารกรุงไทย | th |
dc.subject | CONFLICT MANAGEMENT | en |
dc.subject | LEARNING ORGANIZATION | en |
dc.subject | KRUNG THAI BANK PUBLIC COMPANY | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | Conflict Management Affecting Learning Organization of Krung Thai Bank Public Company Limited at Central Region Thailand | en |
dc.title | การจัดการความขัดแย้งที่ส่งผลต่อการเป็นองค์การแห่งการเรียนรู้ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย สังกัดพื้นที่กลุ่มเครือข่ายภาคกลาง | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
58602367.pdf | 3.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.