Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1696
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorChananpat AKRATTANAWATen
dc.contributorชนันพัชญ์ เอกรัตนวัฒน์th
dc.contributor.advisorChuanchuen Akkawanitchaen
dc.contributor.advisorชวนชื่น อัคคะวณิชชาth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2018-12-14T02:58:07Z-
dc.date.available2018-12-14T02:58:07Z-
dc.date.issued17/8/2018
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1696-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe objective of this research was to study the factors affecting on Electronic Data Capture (EDC) installation with commercial bank of SME entrepreneurs in Nakhon Pathom. The samples used in this study were 400 SMEs entrepreneurs in Nakhon Pathom province who have installed Electronic Data Capture with commercial banks. The questionnaire was employed to collect data and use the structural equation model to analyze the data. The results were revealed that the majority of respondents were female, aged between 23 - 30 years. 49.50% are individual proprietorships and most of them are service business. In general, the average income is 80,001 - 100,000 baht per month. 26% of the respondents chose to install the Electronic Data Capture of Kasikornbank. Moreover, the results revealed that brand image, service quality and promotion were positively related to brand trust. Additionally brand trust had a positive influence on installing Electronic Data Capture purchase decision.en
dc.description.abstractการศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึง ปัจจัยที่ส่งผลต่อการติดตั้งอุปกรณ์รับชำระเงินทางอิเล็กทรอนิกส์กับธนาคารพาณิชย์ ของผู้ประกอบการธุรกิจ SMEs ในเขตพื้นที่จังหวัดนครปฐม กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ผู้ประกอบการธุรกิจ SMEs ในเขตพื้นที่จังหวัดนครปฐมที่ได้ติดตั้งอุปกรณ์รับชำระเงินทางอิเล็กทรอนิกส์กับธนาคารพาณิชย์ ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างตามสะดวก จำนวน 400 ราย โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล และใช้โมเดลสมการโครงสร้างในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลจากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 23 – 30 ปี ดำเนินธุรกิจในรูปแบบกิจการเจ้าของคนเดียว ร้อยละ 49.50 และส่วนใหญ่เป็นธุรกิจประเภทกิจการการให้บริการ โดยทั่วไปมีรายได้เฉลี่ย 80,001 – 100,000 บาท/เดือน และสำหรับธนาคารที่ผู้ตอบแบบสอบถามเลือกใช้บริการติดตั้งอุปกรณ์รับชำระเงินทางอิเล็กทรอนิกส์เป็นส่วนใหญ่ คือ ธนาคารกสิกรไทย คิดเป็นร้อยละ 26.0 นอกจากนี้ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ภาพลักษณ์ของธนาคารพาณิชย์ คุณภาพการให้บริการของธนาคารพาณิชย์ และการส่งเสริมการขายของธนาคารพาณิชย์ มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความน่าเชื่อถือของธนาคารพาณิชย์ รวมถึงความน่าเชื่อถือของธนาคารพาณิชย์มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการตัดสินใจซื้อและติดตั้งอุปกรณ์รับชำระเงินทางอิเล็กทรอนิกส์ th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectอุปกรณ์รับชำระเงินทางอิเล็กทรอนิกส์th
dc.subjectภาพลักษณ์ของธนาคารพาณิชย์th
dc.subjectคุณภาพการให้บริการของธนาคารพาณิชย์th
dc.subjectการส่งเสริมการขายของธนาคารพาณิชย์th
dc.subjectความน่าเชื่อถือของธนาคารพาณิชย์th
dc.subjectElectronic Data Captureen
dc.subjectBrand Imageen
dc.subjectService Qualityen
dc.subjectPromotionen
dc.subjectBrand Trusten
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleFactors affecting on Electronic Data Capture (EDC) installationwith Commercial Bank of SME entrepreneur in Nakhon Pathomen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการติดตั้งอุปกรณ์รับชำระเงินทางอิเล็กทรอนิกส์กับธนาคารพาณิชย์ของผู้ประกอบการธุรกิจ SMEs ในเขตพื้นที่จังหวัดนครปฐมth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602316.pdf4.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.