Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1700
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Kamonchanok PANYAJIRAWUT | en |
dc.contributor | กมลชนก ปัญญาจิรวุฒิ | th |
dc.contributor.advisor | VIROJ JADESADALUG | en |
dc.contributor.advisor | วิโรจน์ เจษฎาลักษณ์ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Management Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T02:58:07Z | - |
dc.date.available | 2018-12-14T02:58:07Z | - |
dc.date.issued | 17/8/2018 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1700 | - |
dc.description | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to study 1) the level of team spirit, team connectedness, emotional conflict, task conflict and quality of loan service of Bangkok Bank’s relationship officer in the central region areas 2) the Influence of team spirit to emotional conflict and task conflict 3) the Influence of team connectedness to emotional conflict and task conflict the 4) Influence of emotional conflict to quality of loan service and 5) Influence of task conflict to quality of loan service. This research is a quantitative research. The data was collected by questionnaire from 134 people, the relationship officers of the Bangkok Bank in the provinces of the central region. All collected data were frequency, percentage, mean, standard deviation and simple regression analysis. The research resulted that respondents; 1) team spirit was at the high level, team connectedness was at the highest level, emotional conflict was at a low level, task conflict was at a high level and the quality of loan service was at a high level. 2) team spirit have a negative influence on emotional conflict and have a positive influence on task conflict 3) team connectedness have a negative influence on the emotional conflict and have positive influence on task conflict 4) emotional conflict have a negative influence on quality of loan services and 5) task conflict have a positive influence on the quality of lone services. Which results in this research can be used as guidelines in developing their potential to work as a team to provide lone services more effectively and contribute to the quality service and excellence to service the loan further. | en |
dc.description.abstract | การศึกษาวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ระดับความมุ่งมั่นในการทำงานเป็นทีม ปฏิสัมพันธ์ในทีมที่ ความขัดแย้งด้านอารมณ์ ความขัดแย้งในการทำงานเชิงสร้างสรรค์ และคุณภาพการบริการด้านสินเชื่อของเจ้าหน้าที่สินเชื่อธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) ในเขตประกอบการภาคกลาง 2) อิทธิพลของความมุ่งมั่นในการทำงานเป็นทีมของเจ้าหน้าที่สินเชื่อที่ส่งผลต่อความขัดแย้งด้านอารมณ์และความขัดแย้งในการทำงานเชิงสร้างสรรค์ 3) อิทธิพลของปฏิสัมพันธ์ในทีมของเจ้าหน้าที่สินเชื่อที่ส่งผลต่อความขัดแย้งด้านอารมณ์และความขัดแย้งในการทำงานเชิงสร้างสรรค์ 4) อิทธิพลของความขัดแย้งด้านอารมณ์ที่ส่งผลต่อคุณภาพการบริการด้านสินเชื่อ 5) อิทธิพลของความขัดแย้งในการทำงานเชิงสร้างสรรค์ที่ส่งผลต่อคุณภาพการบริการด้านสินเชื่อ งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ โดยรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากประชากรเป้าหมายจำนวน 134 คน ซึ่งเป็นเจ้าหน้าที่สินเชื่อธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) ในเขตประกอบการภาคกลางต่างจังหวัด วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ และการวิเคราะห์ความถดถอยอย่างง่าย ผลการวิจัย พบว่า 1) มีความมุ่งมั่นในการทำงานเป็นทีมอยู่ในระดับมาก มีปฏิสัมพันธ์ในทีมอยู่ในระดับมากที่สุด มีความขัดแย้งด้านอารมณ์อยู่ในระดับน้อย มีความขัดแย้งด้านการทำงานเชิงสร้างสรรค์อยู่ในระดับมาก และมีคุณภาพการบริการด้านสินเชื่ออยู่ในระดับมาก 2) ความมุ่งมั่นในการทำงานเป็นทีมมีอิทธิพลทางลบต่อความขัดแย้งด้านอารมณ์ และมีอิทธิพลทางบวกต่อความขัดแย้งด้านการทำงานเชิงสร้างสรรค์ 3) ปฏิสัมพันธ์ในทีมมีอิทธิพลทางลบต่อความขัดแย้งด้านอารมณ์ และมีอิทธิพลทางบวกต่อความขัดแย้งด้านการทำงานเชิงสร้างสรรค์ 4) ความขัดแย้งด้านอารมณ์มีอิทธิพลทางลบต่อคุณภาพการบริการด้านสินเชื่อ และ 5) ความขัดแย้งด้านการทำงานเชิงสร้างสรรค์มีอิทธิพลทางบวกต่อคุณภาพการบริการด้านสินเชื่อ ซึ่งผลการวิจัยในครั้งนี้สามารถนำไปเป็นแนวทางในการพัฒนาศักยภาพการทำงานเป็นทีมในการให้บริการสินเชื่อได้อย่างมีประสิทธิภาพมากขึ้น และพัฒนาการให้บริการด้านสินเชื่อที่มีคุณภาพและเป็นเลิศต่อไป | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ความมุ่งมั่นในการทำงาน | th |
dc.subject | ปฏิสัมพันธ์ในทีม | th |
dc.subject | ความขัดแย้ง | th |
dc.subject | คุณภาพการบริการด้านสินเชื่อ | th |
dc.subject | Team Spirit | en |
dc.subject | Team Connectedness | en |
dc.subject | Conflict | en |
dc.subject | Quality of Loan Service | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | The Influence of Team Spirit and Team Connectedness to Quality of Loan Service through Emotional Conflict and Task Conflict of Bangkok's Relationship Office In The Central Region Areas | en |
dc.title | อิทธิพลของความมุ่งมั่นในการทำงานเป็นทีมและปฏิสัมพันธ์ในทีมที่มีต่อคุณภาพการบริการด้านสินเชื่อ ผ่านความขัดแย้งด้านอารมณ์และความขัดแย้งในการทำงานเชิงสร้างสรรค์ของเจ้าหน้าที่สินเชื่อธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) ในเขตประกอบการภาคกลางต่างจังหวัด | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
59602331.pdf | 3.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.