Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1797
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Alisa PALAPHON | en |
dc.contributor | อลิสา ผลาพล | th |
dc.contributor.advisor | nawin baidklang | en |
dc.contributor.advisor | นาวิน เบียดกลาง | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Arts | en |
dc.date.accessioned | 2019-01-07T03:27:17Z | - |
dc.date.available | 2019-01-07T03:27:17Z | - |
dc.date.issued | 2/1/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1797 | - |
dc.description | Master of Fine Arts (M.F.A.) | en |
dc.description | ศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.) | th |
dc.description.abstract | The picture is from a human perspective conveyed through a variety of tools, just one set of data that is both true and false. It often appears that the human identity or ego is always there. Whether it is an image from the thought process. Or coincidence with the intention to integrate with the image. Then presented to the public. These bring about the interpretation. Painting is one tool that can make a picture through the transformation process to reduce human ego in the first data layer. The concept of visualization is created in the second layer and interpreted to produce a new visual language | en |
dc.description.abstract | ภาพเกิดจากมุมมองของมนุษย์ถ่ายทอดผ่านเครื่องมือต่างๆเป็นเพียงชุดข้อมูลหนึ่งที่มีทั้งความจริงและความลวง ซึ่งมักปรากฏความคิดอันเป็นตัวตนหรืออัตตาของมนุษย์ลงไปในนั้นเสมอ ไม่ว่าจะเป็นการเลือกภาพจากกระบวนการทางความคิด หรือความบังเอิญโดยตั้งใจที่เข้าไปผนวกอยู่กับตัวภาพ แล้วนำเสนอต่อสาธารณะ เหล่านี้นำมาซึ่งการตีความ จิตรกรรมจึงเป็นเครื่องมือหนึ่งที่สามารถทำให้ภาพผ่านกระบวนการเปลี่ยนแปลงเพื่อลดอัตตาของมนุษย์ในชั้นข้อมูลแรก เกิดการพิจารณา คิดพิเคราะห์ ก่อเกิดเป็นชุดข้อมูลภาพในชั้นที่สองและเกิดการตีความเพื่อให้เกิดภาษาภาพใหม่ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ภาวะทับซ้อน | th |
dc.subject | กระบวนการ | th |
dc.subject | เปลี่ยนแปลง | th |
dc.subject | รูปลักษณ์ | th |
dc.subject | อัตตา | th |
dc.subject | มนุษย์ | th |
dc.subject | ความคิด | th |
dc.subject | ภาพ | th |
dc.subject | ความจริง | th |
dc.subject | ความลวง | th |
dc.subject | ภาษา | th |
dc.subject | Conflict | en |
dc.subject | Process | en |
dc.subject | Change | en |
dc.subject | Look | en |
dc.subject | Ego | en |
dc.subject | Human | en |
dc.subject | Mind | en |
dc.subject | Picture | en |
dc.subject | Truth | en |
dc.subject | Suspense | en |
dc.subject | Language | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | THE OVERLAPPING OF TRANSFORMING EGO AND APPEARANCE PROCESS | en |
dc.title | ภาวะทับซ้อนของกระบวนการเปลี่ยนแปลงรูปลักษณ์และอัตตา | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Painting Sculpture and Graphic Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
59001207.pdf | 5.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.