Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1813
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJattawa UTAINAen
dc.contributorจัตวา อุทัยนาth
dc.contributor.advisorChaiyosh Isavorapanten
dc.contributor.advisorชัยยศ อิษฎ์วรพันธุ์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Artsen
dc.date.accessioned2019-07-30T07:59:58Z-
dc.date.available2019-07-30T07:59:58Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1813-
dc.descriptionMaster of Fine Arts (M.F.A.)en
dc.descriptionศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.)th
dc.description.abstractStanley Kubrick is far from a one-dimensional director. This research is therefore focuses on the study of his design of the movie scene which is considered to be important in terms of beauty and a communication tool in order to tell the stories apart from the screenplay, performance, and music. In order to see the role, function, style in creating this beauty and the creative relationship that is consistent with the story, the principle of art elements and conflicting semiotics are being applied in the comparative analysis. This method is used also because the researcher wants the reader to see how Kubrick translates his concept into the creation of meaning and beauty. Based on the study of 4 films, the relationship between the creation of the film and the movie scene was found. In addition, the uniqueness of the creation and the ideas that are included in the design of the scene was also discovered.en
dc.description.abstractสแตนลีย์ คูบริกถือว่าเป็นผู้กำกับที่มีความเป็นศิลปินและมีเอกลักษณ์เฉพาะตัวที่โดดเด่น งานวิจัยชิ้นนี้จึงมุ่งเน้นไปที่การศึกษาผลงานการออกแบบงานสร้างในเรื่องของการออกแบบฉาก ซึ่งถือว่ามีความสำคัญในเรื่องของความงามและเป็นเครื่องมือทางภาษาในการเล่าเรื่องราวที่นอกเหนือไปจาก บทละคร การแสดง และดนตรีประกอบ  เพื่อให้เห็นถึง บทบาท หน้าที่ รูปแบบในการสร้างความงามและความสัมพันธ์ในการสร้างสรรค์ที่สอดคล้องไปกับเนื้อเรื่อง โดยใช้หลักองค์ประกอบศิลป์และสัญศาสตร์แบบคู่ขัดแย้งในการวิเคราะห์เปรียบเทียบ เพื่อให้เห็นถึงแนวคิดวิธีการนำมาใช้ในการสร้างความหมายและความงาม จากการศึกษาภาพยนตร์รวม 4 เรื่องทำให้พบความสัมพันธ์ของการสร้างสรรค์ภาพถ่ายและการออกแบบฉากภาพยนตร์ อีกทั้งยังพบเอกลักษณ์ในการสร้างสรรค์และแนวความคิดที่สอดแทรกอยู่ในการออกแบบฉากอีกด้วย  th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการออกแบบงานสร้างth
dc.subjectสแตนลีย์ คูบริกth
dc.subjectภาพยนตร์th
dc.subjectDesign worken
dc.subjectStanley Kubricken
dc.subjectmovieen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titlePRODUCTION DESIGN IN STANLEY KUBRICK FILMen
dc.titleการออกแบบงานสร้างในภาพยนตร์ของสแตนลีย์ คูบริกth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Painting Sculpture and Graphic Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57005204.pdf7.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.