Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/191
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorนิ่มทรงประเสริฐ, กรรณิการ์-
dc.contributor.authorNIMSONGPRASERT, KANNIKA-
dc.date.accessioned2017-08-25T16:01:05Z-
dc.date.available2017-08-25T16:01:05Z-
dc.date.issued2559-08-01-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/191-
dc.description57602369 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- กรรณิการ์ นิ่มทรงประเสริฐen_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพด้วยวิธีปรากฏการณ์วิทยา มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษารูปแบบการประกอบธุรกิจภายในครอบครัวของการดาเนินธุรกิจเลี้ยงปลานิล 2) ศึกษา กลยุทธ์ส่วนประสมการตลาดของผู้ประกอบการการดาเนินธุรกิจเลี้ยงปลานิล 3) ศึกษาปัญหาและอุปสรรคในการดาเนินธุรกิจเลี้ยงปลานิลของผู้ประกอบการในพื้นที่ตาบลบางแขม อาเภอเมืองนครปฐม จังหวัดนครปฐม เก็บข้อมูลโดยการสังเกตและสัมภาษณ์ระดับลึกจากผู้ประกอบการเลี้ยงปลานิลจานวน 10 ราย ผลการวิจัยพบว่า 1) ธุรกิจเลี้ยงปลานิลเป็นธุรกิจขนาดย่อม ผู้ประกอบการเป็นผู้ริเริ่มสร้างกระบวนการบริหารจัดการด้วยตนเองจากการลองผิดลองถูก ผู้ประกอบการใช้ทักษะ ความรู้ ความสามารถในการแก้ไขปัญหาต่างๆ จากประสบการณ์ที่ได้สั่งสมมา ผู้ประกอบการควบคุมการผลิตตั้งแต่เริ่มต้นจนถึงการขายด้วยตนเอง 2) ผู้ประกอบการธุรกิจเลี้ยงปลานิลนากลยุทธ์ส่วนประสมการตลาด (4Ps) มาใช้ในการดาเนินธุรกิจ มีการสร้างความแตกต่างของปลานิลให้ตรงต่อความต้องการของลูกค้า และมีการอานวยความสะดวกด้านแรงงานสาหรับการซื้อ ขายปลาหน้าบ่อ ราคาปลานิลเป็นราคาตามตลาดในขณะนั้น 3) ปัญหาและอุปสรรคของธุรกิจเลี้ยงปลานิลคือ ราคาที่ผันผวนไม่แน่นอน การระบาดของโรคปลา สภาพอากาศที่แปรปรวน และปัญหาจากภัยธรรมชาติ ธุรกิจเลี้ยงปลานิลไม่เพียงแต่สร้างรายได้ให้กับผู้ประกอบการและครอบครัวเท่านั้น แต่ยังสร้างอาชีพและรายได้ให้กับชุมชนและประเทศด้วย This quantitative research with phenomenological study method aimed to 1) study the entrepreneurs’ style of managing business to raise Nile Tilapia, 2) study the entrepreneurs’ marketing mix (4Ps) strategic of managing business to raise Nile Tilapia, and 3) study the problems of the entrepreneurs’ raising Nile Tilapia in Bang Kham District, Nakhon Pathom Province. The observation and in-depth interview were used to collect data from ten farmers who fed Nile Tilapia. The research findings showed that: 1) the Nile Tilapia business is a small one. Farmers initiated their projects and the process of administration by themselves. They used a lot of skills to solve many problems by learning from their past experience. They controlled all process from the beginning to the act of selling, 2) they used the marketing mix (4Ps) strategic to run their business and attempt to meet their customers’ demands. In addition, they tried to offer the comfort and convenience about the labor in the process of selling Nile Tilapia. For the price of Nile Tilapia, it depended on the current market price, 3) the problems and obstacles of raising Nile Tilapia were caused by the price’s instability of Nile Tilapia, plagues, variable weather and natural calamity. The business of raising Nile Tilapia did not only gain more income for the entrepreneurs and their families, but also offer more careers and income for their communities and country.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectกลยุทธ์en_US
dc.subjectปลานิลen_US
dc.subjectนครปฐมen_US
dc.subjectSTRATEGICen_US
dc.subjectNILE TILAPIAen_US
dc.subjectNAKHON PATHOMen_US
dc.titleรูปแบบและกลยุทธ์ในการดำเนินธุรกิจเลี้ยงปลานิลของผู้ประกอบการในพื้นที่ตำบลบางแขม อำเภอเมืองนครปฐม จังหวัดนครปฐมen_US
dc.title.alternativePATTERN AND STRATEGIC MANAGEMENT OF ENTREPRENEURS FEED NILE TILAPIA IN BANG KHAM DISTRICT, NAKHON PATHOM PROVINCEen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Management Sciences



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.