Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1993
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Nopparat NILPRAPAT | en |
dc.contributor | นพรัตน์ นิลประพัฒน์ | th |
dc.contributor.advisor | TANINRAT RATTANAPONGPINYO | en |
dc.contributor.advisor | ธนินท์รัฐ รัตนพงศ์ภิญโญ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Management Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2019-08-07T03:25:06Z | - |
dc.date.available | 2019-08-07T03:25:06Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1993 | - |
dc.description | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) | th |
dc.description.abstract | This research was aimed to study 1)customer behavior of Chang Beer, 2) personal characteristics affected on customer's brand loyalty of Chang Beer, and 3) the relationship of corporate image on customer brand loyalty of Chang Beer, and 4)the relationship of effective communication strategy on customer's brand loyalty of Chang Beer. The samples included 400 customers of Change Beer in Region 7, Distribution Center 1; age between 20-45 years. The questionnaires were manipulated as the instruments for data collection. The statistics brought for data analysis were frequency, percentage, mean, SD, and the inferential statistics, were., independent t-test, one-way ANOVA, and correlation coefficient. The research indicated that 1) in term of customer behavior, most of the customers purchase the beer for its good taste, followed by the reason that it can be found easily. Most of the customers buy it from grocery or convenience stores, 1-3 bottles per time; drink it everyday; and pay by cash, 300-500 baht per time. Friends are the huge influence on their purchase. 2) In term of personal characteristics, it was found that the difference in sex, age, educational level, and habitation affected customer brand loyalty of Chang Beer with no difference. The difference in income and status affected customer brand loyalty of Chang Beer differently. 3) Corporate image had relationship with customer brand loyalty of Chang Beer at the statistical significance of 0.01. And 4) effective communication strategy had relationship with customer brand loyalty of Chang Beer at the statistical significance of 0.01. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้าง 2) ศึกษาลักษณะส่วนบุคคลที่มีต่อความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้าง 3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาพลักษณ์องค์กรที่มีต่อความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้าง 4) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การสื่อสารเพื่อให้เกิดประสิทธิผลที่มีต่อความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้าง กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ กลุ่มผู้บริโภคเบียร์ช้างในเขตพื้นที่ภาค 7 ศูนย์กระจายสินค้า 1 โดยมีอายุตั้งแต่ 20 -45 ปี จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบ 2 กลุ่ม อิสระจากกัน การทดสอบความแปรปรวนทางเดียว และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ ผลการวิจัยพบว่า 1) พฤติกรรมของผู้บริโภคกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกซื้อเพราะรสชาติดี รองลงมาเลือกซื้อเนื่องจากหาซื้อได้ง่าย โดยซื้อสินค้าจากร้านขายของหรือร้านสะดวกซื้อเป็นส่วนใหญ่ ปริมาณการซื้อต่อครั้งส่วนใหญ่ซื้อครั้งละ 1-3 ขวด ความถี่ในการบริโภคคือทุกวัน โดยชำระเป็นเงินสด ค่าใช้จ่ายในการบริโภคต่อครั้ง 300-500 บาท ผู้มีอิทธิพลในการเลือกซื้อเครื่องดื่มเบียร์ช้างมากที่สุดคือเพื่อน 2) ลักษณะส่วนบุคคลของกลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา และที่อยู่อาศัยที่แตกต่างกันส่งผลต่อความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้างไม่แตกต่างกัน รายได้และสถานภาพที่แตกต่างกันส่งผลต่อความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้างแตกต่างกัน 3) ภาพลักษณ์องค์กรมีความสัมพันธ์กับความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้างที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 และ 4) กลยุทธ์การสื่อสารเพื่อให้เกิดประสิทธิผลมีความสัมพันธ์กับความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้างที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | กลยุทธ์การสื่อสารเพื่อให้เกิดประสิทธิผล | th |
dc.subject | ภาพลักษณ์องค์กร | th |
dc.subject | ความภักดีในตราสินค้า | th |
dc.subject | ผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้าง | th |
dc.subject | customer brand loyalty of Chang Beer | en |
dc.subject | effective communication strategy | en |
dc.subject | corporate image | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | The Relationship of Corporate Image and Effective Communication Strategy on Customer's Brand Loyalty of Chang Beer | en |
dc.title | ความสัมพันธ์ของภาพลักษณ์องค์กรและกลยุทธ์การสื่อสารเพื่อให้เกิดประสิทธิผลที่มีต่อความภักดีในตราสินค้าของผู้บริโภคเครื่องดื่มเบียร์ช้าง | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
57602393.pdf | 2.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.