Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2009
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorThanchanok BOONPROMen
dc.contributorธันย์ชนก บุญพรมth
dc.contributor.advisorKreagrit Ampavaten
dc.contributor.advisorเกริกฤทธิ์ อัมพะวัตth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2019-08-07T03:25:08Z-
dc.date.available2019-08-07T03:25:08Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2009-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe objective of this research is to study marketing mix factors affecting consumer credit card usage behavior. The objective is 1) to study the marketing mix factors affecting consumer credit card usage behavior 2) to study the relationship between consumer characteristics Marketing mix and consumer behavior By using a questionnaire with a sample of the population in Nakhon Pathom Province Who is holding at least 1 credit card without limitation as a credit card issued by any financial institution of 400 people and analyzed by Using simple sampling methods to collect data using questionnaires as a tool for data collection Descriptive statistics analysis, percentage value and Chi-square test. The research hypothesis is 1) marketing mix Affecting consumer credit card usage behavior 2) personal factors affecting consumer credit card behavior The research found that Analysis of the relationship between personal factors and the behavior of using credit card services by using statistics and values Use different credit card services With statistical significance at the level of 0.05, corresponding to the hypothesis set Overall, marketing mix factors include service, price, channel of marketing promotion services. Physical condition, personnel, distribution channels Affecting consumer credit card usage behavioren
dc.description.abstractการศึกษาวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภค โดยมีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาดมีผลต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภค 2) เพื่อศึกษาหาความสัมพันธ์ระหว่างลักษณะของผู้บริโภค ส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรมของผู้บริโภค  โดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่าง คือ ประชากรใน จังหวัดนครปฐม ที่เป็นผู้ที่ถือบัตรเครดิตอย่างน้อย 1 ใบ โดยไม่จำกัดว่าเป็นบัตรเครดิตที่ออกจากสถาบันการเงินใด จำนวน 400 คน และวิเคราะห์ผลโดย ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย เก็บข้อมูล โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล วิเคราะห์สถิติเชิงพรรณนา ค่าร้อยล่ะ และทดสอบสถิติ Chi-square โดยสมมติฐานการวิจัยคือ 1) ส่วนประสมการตลาด  มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภค 2) ปัจจัยด้านบุคคลมีต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภค ผลการวิจัยพบว่า การวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการใช้บริการบัตรเครดิตโดยใช้สถิติทดสอบด้วยค่า และ (Sig.) พบว่า เพศ,สมาชิกที่มีอายุต่างกัน, สถานภาพ, รายได้,การศึกษา และหนี้สิน มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการบัตรเครดิตที่แตกต่าง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ตรงกับสมมติฐานที่ตั้งไว้ โดยภาพรวมปัจจัยทางด้านส่วนประสมการตลาด ได้แก่ ด้านบริการ ด้านราคา ด้านช่องทางการเข้าใช้บริการด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านสภาพกายภาพ ด้านบุคลากร ด้านช่องทางการจัดจาหน่าย มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคth
dc.subjectconsumer behavior in using credit carden
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMarketing mix factors affecting consumer behavior in using credit carden
dc.titleปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58602352.pdf4.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.