Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2025
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Kundach SIRIPHAP | en |
dc.contributor | กุญช์เดชณ์ ศิริภาพ | th |
dc.contributor.advisor | Kreagrit Ampavat | en |
dc.contributor.advisor | เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Management Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2019-08-07T03:25:10Z | - |
dc.date.available | 2019-08-07T03:25:10Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2025 | - |
dc.description | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to study consumer’s behaviors in buying secondhand car in Lopburi Province. The samples used in this research were 400 populations in Lopburi that want to buy secondhand cars. The questionnaires was employed to collect data and use statistical software to analyze data. The results were revealed that the majority of respondents were male, single status, aged between 26 - 30 years, graduating with a bachelor's degree. Occupation of private company employees / employees and with income 15,001 - 30,000 baht / month. As for the behavior of choosing to buy secondhand cars, it was found that most respondents wanted to buy a car not more than 7 seats at the price of 200,001 - 300,000 baht. Aged 2 years at size 1500 - 2000 cc. Brand was Toyota, pay as a hire-purchase method and purpose is intended for use in daily travel. Moreover, the results revealed that personal factors and marketing mix affect the consumer’s behaviors in buying secondhand car with statistical significance at 0.05. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงพฤติกรรมในการซื้อรถยนต์มือสองของผู้บริโภค จังหวัดลพบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ประชากรในจังหวัดลพบุรี ที่มีความต้องการซื้อรถยนต์มือสอง ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างตามสะดวก จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล และใช้โปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย สถานภาพโสด มีอายุระหว่าง 26 – 30 ปี จบการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/ลูกจ้าง และมีรายได้ 15,001 - 30,000 บาท/เดือน ในส่วนของพฤติกรรมการซื้อรถยนต์มือสอง พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ต้องการซื้อรถยนต์ประเภทไม่เกิน 7 ที่นั่ง ที่ราคา 200,001 - 300,000 บาท อายุรถยนต์ 2 ปี ที่ขนาด 1500 - 2000 ซีซี เป็นยี่ห้อโตโยต้า ชำระเป็นวิธีเช่าซื้อ และมีวัตถุประสงค์เพื่อใช้ในการเดินทางประจำวัน นอกจากนี้ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลและส่วนประสมทางการตลาดส่งผลกับพฤติกรรมในการซื้อรถยนต์มือสองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาด | th |
dc.subject | พฤติกรรมการซื้อรถยนต์มือสอง | th |
dc.subject | Behavior of buying second hand car | en |
dc.subject | Marketing Mix | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | Consumer's behaviors in buying secondhand car in Lopburi province | en |
dc.title | พฤติกรรมการซื้อรถยนต์มือสองของผู้บริโภค จังหวัดลพบุรี | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
59602304.pdf | 6.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.