Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNitiya PETHYOYen
dc.contributorนิธิยา เพชรหยอยth
dc.contributor.advisorPitak Siriwongen
dc.contributor.advisorพิทักษ์ ศิริวงศ์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2019-08-07T03:25:10Z-
dc.date.available2019-08-07T03:25:10Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2027-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes for this research were to 1) study the strategies of an entrepreneur’s healthy restaurant, 2) study the added value creation of an entrepreneur’s healthy restaurant and 3) study the problems and the obstacles from an entrepreneurs’ healthy restaurant, POMELO HOME. This research was a qualitative research. The 11 main informants were divided into two groups: one restaurant owner and 10 customers. The semi structured interview was used as a tool in this research. The descriptive analysis were used for analyzing data. The results were found that 1) the outstanding strategies of entrepreneur’s POMELO HOME werethe strategy in terms of products focusing on healthy food for health lovers and weight loss such as lunch boxes, cold pressed juice and other kinds of healthy food which met the target group’s needs who needed clean food for taking care of their health for example there were all five nutrients which had low calories and could lose weight as well; the secondary strategy was in terms of personnel who was sincere and had good manner of the entrepreneur who always took good care of every customer for impressing them and made them come back again; the final strategy was in terms of the process emphasizing on the quick service and the fresh clean food maintaining the full nutrients for example the readymade food was provided with the price for 75-95 baht a box. 2) The entrepreneur emphasized on three added value issues which were the selection for clean raw materials, the labels introducing the benefits and the nutrients, and the added nutritious menu like the cold pressed juice. 3) The obstacles at POMELO HOME was the economic depression, the uncertain health lover trend and the limited location. 4) Customers were satisfied with the decoration at POMELO HOME emphasizing on interesting labels introducing products, the entrepreneur’s service who cared for cooking the healthy food, the rapidity on receiving orders and serving food, the product distribution both at the restaurant and at home, and the entrepreneur’s attention for customers.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษากลยุทธ์ของผู้ประกอบการร้านอาหารเพื่อสุขภาพ 2) ศึกษาการสร้างมูลค่าเพิ่มของผู้ประกอบการร้านอาหารเพื่อสุขภาพ และ 3) ศึกษาปัญหาและอุปสรรคของผู้ประกอบการร้านอาหารเพื่อสุขภาพ การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ผู้ให้ข้อมูลหลัก จำนวน 11 คน แบ่งออกเป็น 2 กลุ่มคือ กลุ่มผู้ประกอบการร้าน จำนวน1 คน และกลุ่มลูกค้าผู้ใช้บริการ จำนวน 10 คน เครื่องมือที่ใช้คือ แบบสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้าง โดยใช้การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงพรรณนา ผลการวิจัยพบว่า 1) กลยุทธ์ที่เด่นชัดของผู้ประกอบการร้านโพเมโล่ โฮมคือ กลยุทธ์ด้านผลิตภัณฑ์ที่ให้ความสำคัญเกี่ยวกับอาหารคลีนเพื่อคนรักสุขภาพและควบคุมน้ำหนักที่หลากหลาย ทั้งอาหารกล่อง น้ำผลไม้สกัดเย็น และอาหารเพื่อสุขภาพอื่นๆ ซึ่งตรงกับความต้องการของกลุ่มเป้าหมายคนรักสุขภาพที่ต้องการอาหารเพื่อการดูแลสุขภาพที่สะอาด มีสารอาหารและคุณค่าครบ 5 หมู่ แต่มีแคลอรี่ต่ำ และสามารถลดน้ำหนักได้ด้วย กลยุทธ์ที่มีความสำคัญรองลงมาคือ กลยุทธ์ด้านบุคคลคือ ความจริงใจและอัธยาศัยที่ดีของผู้ประกอบการที่เอาใส่ดูแลลูกค้าทุกคน และกลยุทธ์สุดท้ายคือ กลยุทธ์ด้านกระบวนการที่เน้นความรวดเร็วในการให้บริการและส่งมอบอาหารที่สด สะอาด คงคุณค่าทางสารอาหารอย่างครบถ้วน โดยจัดทำอาหารสำเร็จรูปไว้ให้บริการในราคา 75-95 บาท/กล่อง 2) ผู้ประกอบการเน้นการเพิ่มมูลค่า 3 ประการ ได้แก่ การเลือกวัตถุดิบที่สะอาด ปลอดภัย การจัดทำป้ายแนะนำรายการสินค้าพร้อมบอกประโยชน์และคุณค่าทางอาหาร และการเพิ่มคุณค่าทางอาหารโดยมีเมนูน้ำสกัดเย็นที่หลากหลายให้เลือก 3) ปัญหาอุปสรรคของร้านโพเมโล่ โฮมคือ ภาวะเศรษฐกิจตกต่ำ กระแสคนรักสุขภาพที่ไม่แน่นอน และพื้นที่ร้านมีจำกัด 4) ลูกค้ามีความพึงพอใจต่อการตกแต่งร้านโพเมโล่โฮมที่ให้ความสำคัญกับการจัดทำป้ายแนะนำผลิตภัณฑ์ที่น่าสนใจ มีความพึงพอใจต่อการให้บริการของเจ้าของร้านที่มีอัธยาศัยดี มีการเอาใจใส่ในการทำอาหารเพื่อสุขภาพ มีความพึงพอใจต่อความรวดเร็วในการรับรายการอาหารและความรวดเร็วในการส่งมอบอาหาร มีความพึงพอใจต่ออาหารคลีนเพื่อสุขภาพสำเร็จรูปที่พร้อมรับประทาน มีความพึงพอใจต่อช่องทางการจัดส่งสินค้าทั้งในรูปแบบของการมารับบริการที่ร้าน การจัดส่งถึงที่บ้าน และมีความพึงพอใจต่อการเอาใจใส่ดูแลลูกค้าของผู้ประกอบการร้านth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectกลยุทธ์th
dc.subjectการสร้างมูลค่าเพิ่มth
dc.subjectร้านอาหารเพื่อสุขภาพth
dc.subjectStrategiesen
dc.subjectAdded Value Creationen
dc.subjectHealthy Restaurantsen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleStrategies and Value-Creation of Healthy Restaurant Operators through the Case Study of POMELO HOMEen
dc.titleกลยุทธ์และการสร้างมูลค่าเพิ่มของผู้ประกอบการร้านอาหารเพื่อสุขภาพ กรณีศึกษาร้านโพเมโล่ โฮมth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602313.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.