Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2028
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPisit NADSOONGWONGen
dc.contributorพิสิฐ นัดสูงวงศ์th
dc.contributor.advisorKrisada Pornprapaen
dc.contributor.advisorกฤษฎา พรประภาth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2019-08-07T03:25:11Z-
dc.date.available2019-08-07T03:25:11Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2028-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were 1) to study motivation level Job satisfaction level And the performance of Bangkok Bank employees 2) to study personal information affecting the performance of Bangkok Bank employees 3) to study the relationship between motivation and performance of Bangkok Bank employees and 4) to study the relationship between job satisfaction and the performance of Bangkok Bank employees. The populations for this research are Bangkok Bank employees 300 people in Nakhon Pathom Province. Follow stratified sampling method, by Krejcie And Morgan get at least 169 for appropriate amount of sample. Use the Questionnaire as a tool for data collecting and then apply with basic statistic One-Way Anova T-Test and Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient. The research summary result found that the samples were mainly female, aged between 30-39 years old, single, and education of bachelor’s degree. Most of them are operational staff with the average salary per month at 15,001-30,000 baht, and working experience between 1-5 years. The results of the hypothesis test found that Sex, Age, Status, Education, Working position, Average salary and period of working time of Bangkok Bank employees has different effects on performance. Motivation about progress in the job, Relationship motivation and collaborative work, Motivation about promotion and learning in the workplace, Evaluation motivation were correlated with employee performance. The satisfaction of salary, The advancement of professionalism in their work, The relationship with colleagues, respect, job Challenge, The freedom in working, Job participation, Job importance and Job development were correlated with employee performance.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับแรงจูงใจในการปฏิบัติงาน ระดับความพึงพอใจในการปฏิบัติงาน และประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ 2) เพื่อศึกษาข้อมูลส่วนบุคคลที่มีผลต่อประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ 3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจในการปฏิบัติงาน และประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ และ 4) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างความพึงพอใจในการปฏิบัติงาน และประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ ประชากร ได้แก่ พนักงานธนาคารกรุงเทพ ในเขตจังหวัดนครปฐม จำนวน 300 คน สำรวจข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง โดยใช้ขนาดของกลุ่มตัวอย่างจากสูตรของเครจซี่และมอร์แกน ได้กลุ่มตัวอย่างทั้งสิ้น 169 คน การเก็บรวบรวมข้อมูลใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล ได้แก่ สถิติพื้นฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว สถิติ t-test และการวิเคราะห์เพื่อหาค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์อย่างง่ายแบบเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 30-39 ปี มีสถานภาพโสด จบการศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานสาขา มีรายได้ต่อเดือนอยู่ในช่วง 15,001-30,000 บาท มีระยะเวลาในการทำงานอยู่ในช่วง 1-5 ปี ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา ตำแหน่งงาน ระดับรายได้ต่อเดือน และระยะเวลาในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพที่แตกต่างกันส่งผลต่อประสิทธิภาพในการทำงานที่แตกต่างกัน แรงจูงใจด้านความก้าวหน้าในหน้าที่การงาน แรงจูงใจด้านความสัมพันธ์และความร่วมมือของผู้ร่วมงาน แรงจูงใจด้านการส่งเสริมและการเรียนรู้ในการปฏิบัติงาน และแรงจูงใจด้านการประเมินผลมีความสัมพันธ์กับประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงาน ความพึงพอใจด้านเงินเดือนและสวัสดิการความพึงพอใจด้านความก้าวหน้าของอาชีพในงานที่ทำ ความพึงพอใจด้านความสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงาน ความพึงพอใจด้านการได้รับการยอมรับนับถือ ความพึงพอใจด้านลักษณะงานที่มีความท้าทาย ความพึงพอใจด้านความมีอิสระในการทำงาน ความพึงพอใจด้านการมีส่วนร่วมในการปฏิบัติงานความพึงพอใจด้านความสำคัญของงานที่รับผิดชอบ ความพึงพอใจด้านการได้รับการพัฒนาความรู้ความสามารถมีความสัมพันธ์กับประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectแรงจูงใจth
dc.subjectความพึงพอใจth
dc.subjectประสิทธิภาพการทำงานth
dc.subjectMotivationen
dc.subjectSatisfactionen
dc.subjectEfficiencyen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleFactors Influencing the Employee’s Work Performance of Bangkok Bank in Nakhon Pathomen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐมth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602318.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.