Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2031
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJutaporn RATTANACHOKKULen
dc.contributorจุฑาพร รัตนโชคกุลth
dc.contributor.advisorSIRICHAI DEELERSen
dc.contributor.advisorสิริชัย ดีเลิศth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2019-08-07T03:25:11Z-
dc.date.available2019-08-07T03:25:11Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2031-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this study were to explore the pathways to be successful digital entrepreneurs, problems, difficulties and limitations as well as solutions for proceeding digital business. The study was a qualitative research by adopting in – depth interview. Purposive Sampling technique was used with three accomplished entrepreneurs who have been successful digital entrepreneurs with at least two years of experience and being well-known such as award winning or being interviewed for the broadcast media. The results revealed that : 1. there were two types of online digital business model that sells online products of entrepreneurs, namely pre-order business products and business of ready-to-deliver products which consisted of 8 steps for the implementation as follows; 1) building business perceptions 2) taking orders from customers 3) searching and checking stock of products 4) negotiation 5) receiving orders 6) ordering and preparing products for delivery 7) delivery 8) tracking product orders and closing sales. Entrepreneurs therefore started designing the operation of business model to facilitate business planning systematically and clearly. 2. There were 9 steps to operate online digital business as follows; 1)searching for favorites or preferences 2) seeking business opportunities for products or services 3) business positioning 4) target customers 5) building networks 6) presenting an identity through social media 7) offering sales 8) close sales 9) after sales services.  The business operators should have the characteristics of the individual as follows: 1) need for success 2) being responsible 3) taking the risk 4) being flexible and patient 5) fast response 6) self-confidence 7) having good human relations 8) having technical knowledge and experience 3. Problems and difficulties in online digital business operations and changing the customer behavior resulting in the product style were 1) freight management causing product delivery delays for customers 2) values ​​based on the customer's fashion causing non-modern products  3) developed technology that allows customers to see fewer salesen
dc.description.abstractบทคัดย่อ การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบ แนวทางในการสร้างธุรกิจดิจิทัลที่ขายสินค้าออนไลน์ของผู้ประกอบการ เส้นทางการเป็นผู้ประกอบการดิจิทัลที่ประสบความสำเร็จ และปัญหา อุปสรรค ข้อจำกัด และแนวทางแก้ไข ในการดำเนินธุรกิจดิจิทัล เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ วิเคราะห์ข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึก โดยเลือกผู้ให้ข้อมูลหลักแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 3 คน จากผู้ประกอบการธุรกิจดิจิทัลที่ประสบความสำเร็จ และมีประสบการณ์ไม่ต่ำกว่า 2 ปี ได้รับการยอมรับ เช่น การรับรางวัล หรือออกสื่อสัมภาษณ์ เป็นต้น ผลการวิจัยพบว่า 1. รูปแบบการประกอบธุรกิจดิจิทัลออนไลน์ที่ขายสินค้าออนไลน์ของผู้ประกอบการ มี 2 แบบ คือธุรกิจสินค้าแบบพรีออเดอร์ และธุรกิจสินค้าพร้อมส่ง โดยมีกระบวนการหลักในการดำเนินการ 8 ขั้นตอน ดังนี้ 1) สร้างการรับรู้เกี่ยวกับธุรกิจ 2) รับคำสั่งซื้อจากลูกค้า  3) ค้นหา/เช็คสต็อกสินค้า 4) เจรจาต่อรอง 5) รับออเดอร์ 6) สั่งซื้อ/จัดเตรียมสินค้าเพื่อจัดส่ง 7) จัดส่งสินค้า 8) ติดตามการสั่งสินค้า/ปิดการขาย ซึ่งผู้ประกอบการต้องเริ่มออกแบบโครงสร้างการดำเนินการ จำลองแบบธุรกิจเพื่อช่วยในการวางแผนธุรกิจอย่างเป็นระบบ และสามารถมองเห็นธุรกิจได้อย่างชัดเจน 2. ขั้นตอนการประกอบธุรกิจดิจิทัลออนไลน์มี 9 ขั้นตอน ดังนี้ 1) ค้นหาความชอบ/ความถนัด 2) มองหาโอกาสทางธุรกิจของสินค้า/บริการ 3) ตำแหน่งทางธุรกิจ 4) หาลูกค้าเป้าหมาย 5) สร้างเครือข่าย 6) การสร้างตัวตนผ่านสื่อสังคมออนไลน์ 7) การเสนอขายลูกค้า 8) ปิดการขาย 9) บริการหลังการขาย โดยผู้ประกอบธุรกิจควรมีคุณลักษณะของเฉพาะบุคคล ดังนี้ 1) ต้องการความสำเร็จ 2) มีความรับผิดชอบ 3) ยอมรับความเสี่ยง 4) มีความยืดหยุ่น และอดทน 5) มีการตอบสนองรวดเร็ว 6) มีความเชื่อมั่นในตนเอง 7) มีมนุษย์สัมพันธ์ดี 8) มีความรู้ทางเทคนิค และประสบการณ์ 3. ปัญหา อุปสรรคในการดำเนินธุรกิจดิจิทัลออนไลน์ การปรับเปลี่ยนพฤติกรรมของผู้บริโภคตามสื่อส่งผลให้รูปแบบสินค้า คือ 1) การจัดการการขนส่งสินค้าทำให้ลูกค้าได้รับสินค้าล่าช้า 2) การปรับเปลี่ยนพฤติกรรมของผู้บริโภคตามสื่อส่งผลให้รูปแบบสินค้าไม่ทันสมัย 3) เทคโนโลยีที่มีการพัฒนาทำให้ลูกค้ามองเห็นการขายสินค้าน้อยลงth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์th
dc.subjectผู้ประกอบการดิจิทัลth
dc.subjectธุรกิจพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์th
dc.subjectความสำเร็จของธุรกิจth
dc.subjectSocial mediaen
dc.subjectdigital entrepreneurshipen
dc.subjecte-commerce businessen
dc.subjectbusiness successen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleThe Journey to Success of Digital Entrepreneurship for Selling Onlineen
dc.titleเส้นทางสู่ความสำเร็จของการเป็นผู้ประกอบการดิจิทัลที่ขายสินค้าออนไลน์th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602338.pdf3.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.