Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2100
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPiyaphat SIRIRATTANAWONGen
dc.contributorปิยะภัทร์ สิริรัตนาวงศ์th
dc.contributor.advisorCHOOSAK PORNSINGen
dc.contributor.advisorชูศักดิ์ พรสิงห์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Engineering and Industrial Technologyen
dc.date.accessioned2019-08-07T03:31:56Z-
dc.date.available2019-08-07T03:31:56Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2100-
dc.descriptionMaster of Engineering (M.Eng.)en
dc.descriptionวิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต (วศ.ม)th
dc.description.abstractThis research is the study of factors affecting for customer decision for vehicle service and maintenance. At present, the number of vehicle is increasing, thus resulting in the acquisition of such a competitive place to attract and satisfy customers so that customers shall come back to get the service again and make acquisitions to growth up with the higher standard of service. This research is surveys research work by accidental sampling used via an online questionnaire. The result from surveying is analyzed in statistic such as percentage, mean, standard deviation and inferential statistic is used for hypothesis testing. The survey is divided in many parts. The first part is about service factor found that the expertise of technician to diagnose the problem and fix it on the spot and following by speed of service and serve the one stop service for maintenance and repair. The second part is about production factor found that the quality guarantee of product. The third part is about place factor found that place is enough for automobile service. From above resulting is the one part for customer making decision to take automobile service maintenance and repaired. Moreover, results shall be using for business development in part of service method and new strategies for customer decision to take this service.  en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้เป็นการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการกิจการประเภทบำรุงรักษาและซ่อมแซมยานยนต์ เนื่องจากในปัจจุบันจำนวนรถยนต์ที่เพิ่มมากขึ้นส่งผลให้กิจการประเภทดังกล่าวมีการแข่งขันกันเกิดขึ้นเพื่อดึงดูดและสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้า เพื่อให้ลูกค้ากลับมาใช้บริการอีกครั้งหรือเพื่อทำให้กิจการเติบโตและมีมาตรฐาน โดยงานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงสำรวจ (Survey Research) โดยเลือกใช้กลุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ (Accidental sampling) ที่สำรวจผ่านทางแบบสอบถามออนไลน์ ข้อมูลที่ได้ถูกนำมาหาค่าทางสถิติ ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และใช้สถิติเชิงอนุมานในการวิเคราะห์เพื่อทดสอบสมมติฐาน จากการสำรวจพบว่าปัจจัยด้านการบริการ เป็นปัจจัยที่มีลูกค้าให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่องความชำนาญในการวิเคราะห์ปัญหาและแก้ไขได้ตรงจุด ความรวดเร็วในการให้บริการ และมีบริการบำรุงรักษาและซ่อมแซมยานยนต์ครบวงจร  ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์เป็นปัจจัยรองลงมาในเรื่องการรับประกันคุณภาพของผลิตภัณฑ์ และปัจจัยด้านสถานที่ในเรื่องของการมีพื้นที่เพียงพอต่อการเข้ารับบริการ โดยปัจจัยดังกล่าวเป็นส่วนหนึ่งที่มีผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการกิจการประเภทบำรุงรักษาและซ่อมแซมยานยนต์ ทั้งนี้อาจทำให้ผู้ประกอบการได้มีวิธีการหรือกลยุทธ์ใหม่ๆที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของผู้เข้ารับบริการth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectศูนย์บริการยานยนต์th
dc.subjectปัจจัยการตัดสินใจth
dc.subjectAutomobile service centeren
dc.subjectDecision Factorsen
dc.subject.classificationEngineeringen
dc.titleA study of factors affecting the decision to automobile service centeren
dc.titleการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการกิจการประเภทบำรุงรักษาและซ่อมแซมยานยนต์th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Engineering and Industrial Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59405306.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.