Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2237
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Nongnuj SEESUNT | en |
dc.contributor | นงนุช สีสันต์ | th |
dc.contributor.advisor | Patteera Thienpermpool | en |
dc.contributor.advisor | ภัทร์ธีรา เทียนเพิ่มพูล | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Education | en |
dc.date.accessioned | 2019-08-08T03:25:06Z | - |
dc.date.available | 2019-08-08T03:25:06Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2237 | - |
dc.description | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) | th |
dc.description.abstract | The purposes of this research were to 1) study of factors affecting for communicative language teaching of OBEC Secondary School teachers in Prachuap Kririkhan Primary Educational Service Area Office 2; 2) study the factors related to communicative language teaching for OBEC Secondary School teachers in Prachuap Khirikhan Primary Educational Service Area Office 2 and 3) study the students’ satisfaction in communicative language teaching of OBEC Secondary School teachers in Prachuap Kririkhan Primary Educational Service Area Office 2. The sample consisted of 302 Primary and Secondary students, Ratchaburi Primary Educational Service Area Office 2. They were selected by multi-stage sampling. The instruments used in the study were the questionnaires. The data were analyzed by percentage, mean, standard deviation (S.D.) and Pearson's correlation coefficient. The results of the study indicated that: 1. The factors affecting for communicative language teaching of OBEC Secondary School teachers in Prachuap Kririkhan Primary Educational Service Area Office 2 was at high level. 2. There was a significantly relationship between the factors of schools' readiness to prepare for teaching, school policies, school buildings and materials and technology and communicative language teaching for OBEC Secondary School teachers in Prachuap Khirikhan Primary Educational Service Area Office 2. 3. The students’ satisfaction in communicative language teaching of OBEC Secondary School teachers in Prachuap Kririkhan Primary Educational Service Area Office 2 was at high level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาสภาพการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของครูโรงเรียนมัธยมศึกษาภาคบังคับทุกโรงเรียน ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 2) ศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับสภาพการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของครูโรงเรียนมัธยมศึกษาภาคบังคับทุกโรงเรียน ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 และ 3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของครู ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้คือ นักเรียนระดับประถมศึกษาและมัธยมศึกษาตอนต้น ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 จำนวนรวม 302 คน ได้จากการสุ่มแบบหลายขั้นตอน (Multi-Stage Sampling) แบ่งตามขนาดโรงเรียน โดยใช้ตารางกำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างของ Krejcie และ Morgan, (1970) ระยะเวลาการศึกษาวิจัย เริ่มดำเนินการภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2561 ตั้งแต่เดือนสิงหาคม – ตุลาคม 2561 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ 1) แบบสอบถามความคิดเห็นของครูผู้สอนภาษาอังกฤษ 2) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียน สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า 1. สภาพการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของครูในโรงเรียนมัธยมศึกษา ภาคบังคับ ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 อยู่ในระดับมาก 2. ปัจจัยด้านความพร้อมของโรงเรียนในด้านการเตรียมการสอน ความพร้อมเชิงนโยบาย ความพร้อมด้านอาคารสถานที่ และความพร้อมด้านสื่อวัสดุอุปกรณ์มีความสัมพันธ์กับสภาพการจัดการเรียน การสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของครูโรงเรียนมัธยมศึกษาภาคบังคับทุกโรงเรียน ในสังกัด สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 3. ความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ของครู ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 อยู่ในระดับมาก | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ปัจจัย | th |
dc.subject | การสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร | th |
dc.subject | ครูโรงเรียนมัธยมศึกษาภาคบังคับ | th |
dc.subject | Factors | en |
dc.subject | Communicative Language Teaching | en |
dc.subject | OBEC Secondary School teachers | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | A STUDY OF FACTORS AFFECTING FOR COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING OF OBEC SECONDARY SCHOOL TEACHERS IN PRACHUAP KHIRIKHAN PRIMARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE 2 | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับสภาพการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ เพื่อการสื่อสารของครูในโรงเรียนมัธยมศึกษาภาคบังคับ ในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาประจวบคีรีขันธ์ เขต 2 | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
57254401.pdf | 3.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.