Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2240
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPraphasi PEAMYOOen
dc.contributorประภาศรี เปี่ยมอยู่th
dc.contributor.advisorATIKAMAS  MAKJUIen
dc.contributor.advisorอธิกมาส มากจุ้ยth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2019-08-08T03:25:06Z-
dc.date.available2019-08-08T03:25:06Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2240-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were 1) to compare the analytical reading ability of Matthayomsuksa 4 students before and after learning with problem based learning. 2) to study the opinion about learning with problem based learning of Matthayom 4 students. The  samples were 35 students of Matthayomsuksa 4/3 Amphawanwitthayalai  School, Amphawa district, Samutsongkhram province, during  the second semester  of  Academic  year  2018. They were selected by simple random sampling. The experiment was taken 6 weeks, 2 times per week, total 12 timers. The  research  instruments consist of  1) lesson plan 2) test of analytical reading ability and 3) questionnaires to analyze student’s opinions about learning with problem based  learning. The data were analyzed by mean (x̄), standard deviation (S.D.) and t-test for dependent The results of the study showed as follows: 1. The analytical reading ability of Matthayomsuksa 4 students after  learning  with the problem based learning was significantly higher than before  learning at  the .05 level 2. The opinions of Matthayomsuksa 4 students about learning with problem based learning were highly agreement levelen
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐาน 2) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐาน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4/3 โรงเรียนอัมพวันวิทยาลัย อำเภอ อัมพวา  จังหวัดสมุทรสงคราม  ที่ศึกษาในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2561 จำนวน 35 คนได้มาโดยใช้วิธีการสุ่มอย่างง่าย (Simple  Random  Sampling)  ด้วยการจับสลากโดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยในการสุ่ม กำหนดระยะเวลาในการทดลอง 6  สัปดาห์ สัปดาห์ละ 2 ชั่วโมง เป็นเวลา 12 ชั่วโมง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐาน แบบทดสอบวัดความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์  และแบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐาน  การวิเคราะห์ข้อมูลใช้  ค่าเฉลี่ย (x̄)  ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และการทดสอบค่าที  แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test for dependent) ผลการวิจัยพบว่า : 1. ความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่ได้รับ การจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐาน หลังการจัดการเรียนรู้สูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้ อย่างมีนัยสำคัญ ทางสถิตที่ .05 2. ความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหา เป็นฐานในภาพรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการอ่านวิเคราะห์ / การจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐานth
dc.subjectANALYTICAL READING / PROBLEM BASED LEARNINGen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ANALYTICAL READING ABILITY OF MATTHAYOMSUKSA 4 STUDENTS TAUGHT BY PROBLEM BASED LEARNINGen
dc.titleการพัฒนาความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้ปัญหาเป็นฐานth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57255303.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.