Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2339
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Nittaya SINLUENAM | en |
dc.contributor | นิตยา สินลือนาม | th |
dc.contributor.advisor | MAREAM NILLAPUN | en |
dc.contributor.advisor | มาเรียม นิลพันธุ์ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Education | en |
dc.date.accessioned | 2019-08-08T06:22:42Z | - |
dc.date.available | 2019-08-08T06:22:42Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2339 | - |
dc.description | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) | th |
dc.description.abstract | The purposes of this research were: 1) to develop and efficiency the blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students, to meet the 80/80 efficiency criteria 2) to study the effectiveness of blended learning by KWDL technique were as follows 2.1) to compare the learning achievement on mathematics problems solving of first grade students before and after using the blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students 2.2) to evaluate the mathematic process skill after using the blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students 2.3) to study opinions towards the instructional with blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students. The sample of this research of 23 first grade students, Watthapood School, Sampran District, NakhonPathom Province in semester of the academic year 2018. Research Instruments were 1) lesson plan 2) learning achievement tests on mathematics problems solving 3) evaluation form for the mathematics process skills 4) interview form of student. The statistical analysis employed were percentage, mean, standard deviation, t-test Dependent and content analysis. The results of this research were as follow : 1) the blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students efficiency (E1 /E2 ) was 82.00/81.33 2) the learning achievement on mathematics problems solving of first grade students after using the blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students was higher than before using the blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students 3) The mathematics process skills of first grade students after using the blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills was at a high level. On the aspect the communication, the problem solving, the connection were at a high level but on the reasoning and the creativity were at the moderate level. 4. the opinions towards the instructional with blended learning by KWDL technique to enhance the mathematics process skills for first grade students were 1) Atmosphere and activities of studying: students enjoyed the multimedia and educational activities, they understudied the lessons easier. 2) Benefits: students gain the knowledge mathematical problem Solving, know how to solve the mathematics problem and made the mathematics problem | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อพัฒนาและหาประสิทธิภาพการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 2) เพื่อประเมินประสิทธิผลของการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ประกอบด้วย 2.1) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องการแก้โจทย์ปัญหาของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 2.2) เพื่อประเมินทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 2.3) เพื่อศึกษาความคิดเห็นที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 จำนวน 23 คน โรงเรียนวัดท่าพูด (นครผลประชานุกูล) จังหวัดนครปฐม ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2561 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องโจทย์ปัญหา 3) แบบประเมินทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ 4) แบบสัมภาษณ์ความความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL วิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) การทดสอบค่า t-test Dependent และการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) ผลการวิจัยพบว่า 1) การจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 มีประสิทธิภาพ (E1 /E2 ) เท่ากับ 82.00/ 81.33 2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องการแก้โจทย์ปัญหาของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 มีค่าเฉลี่ยสูงกว่าก่อนเรียน 3) ทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ในภาพรวมอยู่ในระดับสูง เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านพบว่า ความสามารถการสื่อสารและการสื่อความหมายทางคณิตศาสตร์ ความสามารถในการแก้ปัญหาและความสามารถในการเชื่อมโยงอยู่ในระดับสูง ส่วนความสามารถในการให้เหตุผลและความสามารถในการคิดสร้างสรรค์ อยู่ในระดับปานกลาง 4) ความคิดเห็นที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1พบว่า ด้านบรรยากาศและกิจกรรมในการเรียนพบว่านักเรียนรู้สึกชอบ สนุกสนานกับสื่อประสมและกิจกรรมการเรียนการสอนที่จัดขึ้น และทำให้เข้าใจในเนื้อหาที่สอนง่ายขึ้น ด้านประโยชน์ที่ได้รับพบว่านักเรียนได้รับความรู้เรื่องวิธีการแก้โจทย์ปัญหาทั้งการบวกการลบ เข้าใจวิธีหาคำตอบ ได้สร้างโจทย์ปัญหา | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | การจัดการเรียนรู้แบบผสมผสาน/ เทคนิค KWDL / ทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ | th |
dc.subject | BLENDED LEARNING / KWDL TECHNIQUE/MATHEMATICS PROCESS SKILLS | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | THE DEVELOPTMENT BLENDED LEARNING BY KWDL TECHNIQUE TO ENHANCE THE MATHEMATICS PROCESS SKILLS FOR FIRST GRADE STUDENTS. | en |
dc.title | การพัฒนาการจัดการเรียนรู้แบบผสมผสานด้วยเทคนิค KWDL เพื่อเสริมสร้างทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
59253301.pdf | 6.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.