Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2395
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorThanita SUKALASUKONen
dc.contributorธนิตา ศุกรสุคนธ์th
dc.contributor.advisorVorakarn Suksodkitwen
dc.contributor.advisorวรกาญจน์ สุขสดเขียวth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2020-01-06T05:53:12Z-
dc.date.available2020-01-06T05:53:12Z-
dc.date.issued29/11/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2395-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were to deter mine 1) the student care and support system of wat chalearmprakiat school 2) the comparison student care and support system of wat chalearmprakiat school classified by position. The populations were educational personal in wat chalearmprakiat school, consisted of school administrators teachers and basic educational school committee of wat chalearmprakiat school with the total of 64 The research instrument was questionnaire regarding the student care and support system. The statistics applied in data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean standard deviation and the comparative analysis of average, and the level to compare differences  The finding of the research were as follows: 1. The student care and support system of wat chalearmprakiat school, collectively, was found at a high level and individually was found at highest and high level : encouragement and development, individual reference, analysis leaner, sending and prevention 2.  The opinions regarding of school administrators teacher, basic educational school committee of wat chalearmprakiat school for the student care and support system of wat chalearmprakiat school when classified by each aspect : Individaul referece, analysis learner, encouragement and development were different. Prevention and sending were not the different.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) การดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติ (พิบูลบำรุง) 2) ผลการเปรียบเทียบการดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติ (พิบูลบำรุง) เมื่อจำแนกตามตำแหน่ง ประชากรที่ใช้  ในการวิจัย คือ กลุ่มผู้บริหาร คือ ผู้อำนวยการ รองผู้อำนวยการหรือผู้ปฏิบัติงานแทนรองผู้อำนวยการหัวหน้ากลุ่มสาระ กลุ่มครูปฏิบัติการสอนและกลุ่มคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐานโรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติ รวมทั้งสิ้นจำนวน 64 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสอบถามการดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียน ตามหลักเกณฑ์ของของสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์เปรียบเทียบค่าเฉลี่ยและค่าระดับเพื่อเปรียบเทียบความแตกต่าง           ผลการวิจัยพบว่า           1. การดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติ (พิบูลบำรุง) โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า อยู่ในระดับมากที่สุดและระดับมาก โดยเรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิต จากมากไปหาน้อย ดังนี้ ด้านการส่งเสริมและพัฒนานักเรียน ด้านการรู้จักนักเรียนเป็นรายบุคคล ด้านการคัดกรองนักเรียน ด้านการส่งต่อ ด้านการป้องกันและแก้ไขปัญหานักเรียนตามลำดับ           2. ผลการเปรียบเทียบความคิดเห็นของกลุ่มผู้บริหาร กลุ่มครูปฏิบัติการสอน และกลุ่มคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐานโรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติต่อการดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติ (พิบูลบำรุง) เมื่อจำแนกตามรายด้านพบว่า ด้านการรู้จักนักเรียนเป็นรายบุคคล ด้านการคัดกรองนักเรียนและด้านการส่งเสริมและพัฒนานักเรียน   มีความคิดเห็นแตกต่างกัน ด้านการป้องกันและแก้ไขปัญหานักเรียนและด้านการส่งต่อมีความคิดเห็นไม่แตกต่างกันth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนth
dc.subjectSTUDENT CARE AND SUPPORT SYSTEMen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE STUDENT CARE AND SUPPORT SYSTEM OF WATCHALERMPRAKIAT SCHOOL (PHIBUNBAMRUNG)en
dc.titleการดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติ (พิบูลบำรุง)th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57252204.pdf3.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.