Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2636
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNarumon HOMNIEMen
dc.contributorนฤมล หอมเนียมth
dc.contributor.advisorSakdipan Tonwimonraten
dc.contributor.advisorศักดิพันธ์ ตันวิมลรัตน์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2020-08-14T02:55:52Z-
dc.date.available2020-08-14T02:55:52Z-
dc.date.issued12/6/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2636-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purpose of this research is 1) Human resource development in Watthapkradan School and 2) Guidelines for human resource development in Ban Thap Kradan School. The population group is 17 teachers of Watthapkradan School, consisting of the school director and the operating teachers. The instrument used in the research was a questionnaire about human resource development based on the concepts of Swanson and Holton. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean, and standard deviation. The results revealed that 1. Human resource development at Watthapkradan School in the overall was at a high level. The arithmetic mean ranking from maximum to minimum were as follows; 1) Individual Domain 2) Work Tasks Domain 3) People Domain    4) Organization Domain 2. Guidelines for human resource development in Watthapkradan School consist of; 1) The organization should specify the vision and mission of the school, have a strategy and plan to clearly guide the work of the personnel; 2) executives and personnel should be aware and give importance to the organization; 3) promote the enhancement of skills, personal knowledge, and appropriate attitudes in order to achieve the goals achieved; 4) create good relationships between colleagues;    5) provide guidance and consultation for effective work; 6) allocate skilled personnel to match the assigned tasks; and 7) Enhance morale for personnel.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) การพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ในโรงเรียนวัดทับกระดาน 2) แนวทางการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ในโรงเรียนวัดทับกระดาน กลุ่มประชากร คือ ครูโรงเรียนวัดทับกระดาน จำนวน 17 คน ได้แก่ ผู้อำนวยการสถานศึกษาหรือผู้ปฏิบัติหน้าที่แทน และครูผู้ปฏิบัติการสอน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามเกี่ยวกับการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ตามแนวคิดของสวอนสันและฮอลตัน (Swanson & Holton) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1. การพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ในโรงเรียนวัดทับกระดาน โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยเรียงลำดับมัชฌิมเลขคณิตจากมากไปน้อยดังนี้ ด้านขอบเขตส่วนบุคคล ด้านขอบเขตหน้าที่/งาน ด้านขอบเขตบุคลากร และด้านขอบเขตองค์กร 2. แนวทางการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ในโรงเรียนวัดทับกระดาน ประกอบด้วย  1) องค์กรควรกำหนดวิสัยทัศน์ พันธกิจของสถานศึกษามีการวางกลยุทธ์ วางแผนงาน เพื่อเป็นแนวทางในการปฏิบัติงานของบุคลากรได้อย่างชัดเจน 2) ผู้บริหารและบุคลากรควรตระหนักและให้ความสำคัญต่อองค์กร 3) ส่งเสริมการเพิ่มพูนทักษะความรู้ความสามารถส่วนบุคคลและการปรับทัศนคติให้เหมาะสม เพื่อให้งานประสบความสำเร็จตามเป้าหมาย 4) สร้างความสัมพันธ์ที่ดีระหว่างเพื่อนร่วมงาน 5) จัดให้มีการแนะนำและการให้คำปรึกษาในการทำงานอย่างมีประสิทธิภาพ        6) จัดสรรบุคลากรที่มีทักษะความสามารถให้ตรงกับงานที่ได้รับมอบหมาย 7) เสริมสร้างขวัญและกำลังใจให้กับบุคลากร th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์th
dc.subjectHUMAN RESOURCE DEVELOPMENTen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleHUMAN RESOURCE DEVELOPMENT IN WATTHAPKRADAN SCHOOLen
dc.titleการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ในโรงเรียนวัดทับกระดานth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58252327.pdf3.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.