Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPornpun SRIHAWONGen
dc.contributorพรพรรณ ศรีหาวงศ์th
dc.contributor.advisorSIRIWAN VANICHWATANAVORACHAIen
dc.contributor.advisorศิริวรรณ วณิชวัฒนวรชัยth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2020-08-14T02:56:09Z-
dc.date.available2020-08-14T02:56:09Z-
dc.date.issued10/7/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2737-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstract     The purpose of this research were to: 1) To compare the ability in analytical thinking about economic relations before and after by learning management by GPAS process of Mathayomsuksa 2 students 2) To compare the academic achievement Economic relations before and after of mathayom suksa two students who received learning management by GPAS process 3) To study the opinions of mathayom suksa two students towards learning management by GPAS process. The sample group used in this research was 2/1 Omnoi School. Krathum Baen District Samut Sakhon province, 2nd semester, academic year 2019, amount 42 people.     The instrument employed to collect data were: 1) Learning management plan Economic relations By managing learning through the GPAS process 2) Analytical ability test Before and after learning management Economic relations 3) Test of achievement Before and after learning management Economic relations  4) Questionnaire of students on learning management by GPAS process. The collected data was analysis by mean (X) standard deviation (S.D.) and T-test dependent.      The finding were as follow:1)  Comparative results of analytical thinking in economic relations By learning management Through GPAS process of mathayomsuksa two students after studying higher than before learning with statistical significance at the level of 0.05   2)  Comparison of academic achievement on economic relations By learning management through GPAS process of mathayom suksa two students after studying higher than before learning with statistical significance at the level of 0.05 3) Opinions about the opinions of mathayom suksa two students towards learning management through the process GPAS as a whole is in a high level           en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการคิดวิเคราะห์ เรื่อง ความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจก่อนเรียนและหลังเรียน ด้วยการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวน GPAS ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2  2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจ ก่อนเรียนและหลังเรียน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPAS 3) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPAS  กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัย คือ 2/1 โรงเรียนเทศบาลอ้อมน้อย อำเภอกระทุ่มแบน จังหวัดสมุทรสาคร  ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2562 จำนวน 42 คน       เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้ เรื่องความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจ โดยจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPAS 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการคิดวิเคราะห์ ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้ เรื่องความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจ 3) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้ เรื่องความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจ 4) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPAS  สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ค่าเฉลี่ย (X) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) การทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent)     ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลเปรียบเทียบความสามารถในการคิดวิเคราะห์ เรื่อง ความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจ ด้วยการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPAS ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ผลการเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง ความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจ ด้วยการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPAS ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05  3) ความคิดเห็นเกี่ยวกับแความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการGPAS โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectความสัมพันธ์ทางเศรษฐกิจth
dc.subjectความสามารถในการคิดวิเคราะห์th
dc.subjectการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPASth
dc.subjectECONOMIC RELATIONSen
dc.subjectANALYTICAL THINKING ABILITIESen
dc.subjectLEARNING MANAGEMENT THROUGH GPAS PROCESSen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF CRITICAL THINKING ABILITIES OF EIGHTH GRADE STUDENTS TAUGHT THE GPASen
dc.titleการพัฒนาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โดยการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการ GPASth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59253407.pdf6.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.