Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/27
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | สังข์รักษา, มรุต | - |
dc.date.accessioned | 2017-01-17T08:51:02Z | - |
dc.date.available | 2017-01-17T08:51:02Z | - |
dc.date.issued | 2016-07-14 | - |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/27 | - |
dc.description | 57602749 หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- มรุต สังข์รักษา | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1. ข้อมูลทั่วไปเกี่ยวกับโครงการลงทุนธุรกิจซื้อขายอุปกรณ์ตกแต่งรถยนต์ออนไลน์ 2. ศึกษาความเป็นไปได้ในโครงการลงทุนธุรกิจซื้อขายอุปกรณ์ตกแต่งรถยนต์ออนไลน์ 3. ศึกษาต้นทุนและผลตอบแทนของโครงการธุรกิจซื้อขายอุปกรณ์ตกแต่งรถยนต์ออนไลน์รถยนต์ออนไลน์เพื่อนำไปสู่การลงทุนโดยการศึกษาการดำเนินงานธุรกิจจากผู้ประกอบกิจการธุรกิจซื้อขายอุปกรณ์ตกแต่งรถยนต์ออนไลน์ด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกเพื่อให้ทราบถึงข้อมูลในการประกอบธุรกิจ จากผู้ให้ข้อมูลหลักผลการวิจัยพบว่าผู้ประกอบการที่เป็นผู้ให้ข้อมูลหลักส่วนใหญ่เป็นเพศชายอายุ 30 ปีขึ้นไปโครงการธุรกิจซื้อขายอุปกรณ์ตกแต่งรถยนต์ออนไลน์ซึ่งผลจากการศึกษาความเป็นไปได้พบว่ามีระยะเวลาคืนทุนเฉลี่ย 2 ปี กำไรสุทธิปีแรกเท่ากับ 1,454,469 บาทกระแสเงินสด ณ วันสิ้นงวดเท่ากับ 1,817,289.45IRR เท่ากับ 51.72% NPV เท่ากับ 16,232,022.71 บาท จากผลการวิจัยนี้การลงทุนในธุรกิจซื้อขายอุปกรณ์ตกแต่งรถยนต์ออนไลน์มีความน่าสนใจในการลงทุน มีความโดดเด่น มีผลตอบแทนที่สูงเมื่อเทียบกับธุรกิจอื่น และมีความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจมีระยะเวลาคืนทุนที่น่าพอใจการวิเคราะห์ความอ่อนไหว กรณีต้นทุนเพิ่มขึ้นร้อยละ 5 ในกรณีที่รายได้ค่าเช่าคงที่ พบว่ามีค่าเป็นบวกจำนวน 12,478,704.61 บาท หมายถึง กระแสเงินสุทธิที่ได้รับจากโครงการมีค่ามากกว่าเงินลงทุนเริ่มแรกดังนั้น จึงยอมรับโครงการ กรณีรายได้ลดลงร้อยละ 5 ในขณะที่ต้นทุนคงที่ พบว่า มีค่าเป็นจำนวน 12,979,147.03 บาท หมายถึง กระแสเงินสดสุทธิที่ได้รับจากโครงการมีค่ามากกว่าเงินลงทุนเริ่มแรก ดังนั้นจึงยอมรับโครงการ The objectives of this study were 1. to explore general information of the investment project of auto accessories online business, 2. to explore the investment feasibility of auto accessories online business, and 3. to explore cost and benefits of such investment project for further real investment. The methodology was conducted by studying the online business operation of auto accessories entrepreneurs. Data were collected by in-depth interview. The results of this study showed that the informants mostly were males and those aged 30 years or above. The feasibility analysis results showed that average payback period of the project was 2 years; first year net profit was 1,024,000 baht; cash flow at the end of the year was 1,454,469baht; IRR was 51.72%; and NPV was 16,232,022.71 Baht. Based on this financial analysis, this investment project would be attractive as it had higher return than other businesses and satisfactory payback period. The findings would be beneficial for those interested in making plan to invest in auto accessories online business. The sensitivity analysis .The cost increase of 5 percent in the case of a fixed rental income. Found that there is a positive net cash flow represents the total amount 12,478,704.61 Baht gained from the project is worth more than the initial investment. The recognition program.The revenue fell 5 percent, while fixed costs. Found that the amount of 12,979,147.03 Baht means net cash flow of the project is greater than the initial investment. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยศิลปากร | en_US |
dc.subject | ความเป็นไปได้ของโครงการลงทุน | en_US |
dc.subject | FEASIBILITY ON INVESTMENT | en_US |
dc.title | ความเป็นไปได้ในการลงทุนของธุรกิจซื้อขายอุปกรณ์ตกแต่งรถยนต์ออนไลน์ | en_US |
dc.title.alternative | FEASIBILITY ON INVESMENT OF ONLINE TRADING CAR ACCESSORIES BUSINESS | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
57602749.pdf | 2.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.