Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPapassorn RODYOOen
dc.contributorปภัสสร รอดอยู่th
dc.contributor.advisorManassinee Boonmeesrisa-ngaen
dc.contributor.advisorมนัสสินี บุญมีศรีสง่าth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2020-08-14T04:51:37Z-
dc.date.available2020-08-14T04:51:37Z-
dc.date.issued12/6/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2823-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThis research aims to 1) to study the form of service innovation in the golf course Nikanti 2) to study the service innovation in creating value added services for the Nikanti Golf Club, Muang District, Nakhon Pathom Province. This research article is a qualitative research using non-participant observation methods and Interview. Key informants were 4 executive level employees, 2 employee, and 3 customer. The research found that Style of service innovation in golf courses, 5 parts; 1) differences in service 2) Technology 3) Facilities 4) Modernization And5) the development of skills for service provision of personnel And service innovation to create added value in services are Psychological Value And Economic Value. The value that customers receive will create confidence for customers in choosing to use the service. Receiving interest from customers and being accepted will help generate sales and also help increase profits as well as gain more market share understanding the needs of customers is important because it helps supporting the development of services to maximize the benefits for customers. The brand helps consumers recognize the services that are designed to win the hearts of consumers who are the target group forever.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษารูปแบบของนวัตกรรมการบริการในสนามกอล์ฟนิกันติ กอล์ฟ คลับ 2) เพื่อศึกษานวัตกรรมการบริการในการสร้างมูลค่าเพิ่มในการบริการของสนามกอล์ฟนิกันติ กอล์ฟ คลับ อำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม บทความวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้วิธีการสังเกตแบบไม่มีส่วนร่วม (Non-Participant Observation) และการสัมภาษณ์ (Interview) ผู้ให้ข้อมูลหลักทั้งหมด 9 คน เป็นพนักงานระดับผู้บริหาร จำนวน 4 คน พนักงานผู้ปฏิบัติงาน จำนวน 2 คน และลูกค้าที่มาใช้บริการ จำนวน 3 คน ผลการวิจัยพบว่า รูปแบบของนวัตกรรมการบริการในสนามกอล์ฟ มี 5 รูปแบบ คือ 1) ด้านความแตกต่างในการบริการ 2) ด้านเทคโนโลยี 3) ด้านสิ่งอำนวยความสะดวก 4) ด้านความทันสมัย และ 5) ด้านการพัฒนาเสริมสร้างทักษะในการให้บริการ และนวัตกรรมการบริการในการสร้างมูลค่าเพิ่มในการบริการ ได้แก่ คุณค่าทางจิตใจ และคุณค่าทางเศรษฐกิจ คุณค่าที่ลูกค้าได้รับจะสร้างความมั่นใจให้กับลูกค้าในการเลือกใช้บริการ การได้รับความสนใจจากลูกค้า และการได้รับการยอมรับจะช่วยสร้างยอดขายได้อย่างรวดเร็วและยังช่วยเพิ่มผลกำไร รวมทั้งได้ส่วนแบ่งทางการตลาดเพิ่มขึ้น การเข้าใจความต้องการของลูกค้าเป็นสิ่งสำคัญเพราะช่วยสนับสนุนการพัฒนาการบริการเพื่อทำให้เกิดประโยชน์สูงสุดแก่ลูกค้า ตราสินค้าช่วยให้ผู้บริโภครับรู้ในตัวการบริการที่ได้รับการออกแบบมาเพื่อครองใจผู้บริโภคที่เป็นกลุ่มเป้าหมายตลอดไปth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectนวัตกรรมการบริการth
dc.subjectสนามกอล์ฟth
dc.subjectนครปฐมth
dc.subjectService Innovationen
dc.subjectGolf Courseen
dc.subjectNakhon Pathomen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleService Innovation of Golf Course Entrepreneur: Case Study of Nikanti Golf Club, Muang District, Nakhon Pathom.en
dc.titleนวัตกรรมการบริการของผู้ประกอบการธุรกิจสนามกอล์ฟ กรณีศึกษานิกันติ กอล์ฟ คลับอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602315.pdf3.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.