Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNachwicha SAMBOONTIANGen
dc.contributorณัชวิชา สามบุญเที่ยงth
dc.contributor.advisorKreagrit Ampavaten
dc.contributor.advisorเกริกฤทธิ์ อัมพะวัตth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2020-08-14T04:51:40Z-
dc.date.available2020-08-14T04:51:40Z-
dc.date.issued12/6/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2845-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThis study aimed to examine Government Savings Bank customers’ demographics and marketing mix factors affecting their decision in using credit card. Data was collected using questionnaire to the customers of Banglen Branch in Nakhon Pathom (n = 400). Then data was analyzed using frequency, percentage, mean and standard deviation. Hypotheses were tested by t-test, One-Way ANOVA and Multiple Regression. It was found that the majority of the respondents were female. The majority of the respondents’ age are between 31-40 years old with bachelor's degree education and are civil servants or state enterprise employees. The hypothesis testing found that customers with difference gender, age and occupation had difference decision in using credit card. Meanwhile marketing mix effected respondents’ decision in using credit card are product, process and physical environment.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสิน   กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยคือลูกค้าธนาคารออมสินสาขาบางเลน จังหวัดนครปฐมจำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติการทดสอบแบบ t-test แบบสถิติความแปรปรวนทางเดียว (One – Way ANOVA) และสถิติการถดถอยพหุคุณ (Multiple Regression) พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 31 - 40 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพข้าราชการหรือพนักงานรัฐวิสาหกิจ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า เพศ อายุ และอาชีพที่แตกต่างกันของลูกค้ามีผลต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสินที่แตกต่างกัน ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสิน ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ กระบวนการและลักษณะทางกายภาพth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectบัตรเครดิตธนาคารออมสินth
dc.subjectการตัดสินใจth
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดth
dc.subjectGovernment Savings Bank Credit Carden
dc.subjectDecision Makingen
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMARKETING MIX FACTORS AFFECTING THE GOVERNMENT SAVINGS BANK’S CUSTOMER DECISION IN USING CREDIT CARD BANGLEN BRANCH NAKHON PATHOMen
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐมth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60602316.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.