Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2852
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNattanan LERTTHANANen
dc.contributorณัฐนันท์ เลิศฐานันตร์th
dc.contributor.advisorCHUANCHUEN AkKAWANITCHAen
dc.contributor.advisorชวนชื่น อัคคะวณิชชาth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2020-08-14T04:51:41Z-
dc.date.available2020-08-14T04:51:41Z-
dc.date.issued10/7/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2852-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe objective of this study is to study the effect of the exchange of relationships between supervisors and subordinates and the perceived support of the organization on the creative behavior of service innovation of frontline employees through work engagement. The samples are 400 front office service staff of 4-star and 5-star hotel businesses in Bangkok. Data arecollected by questionnaires. Data are analyzed by using percentage statistics,frequency distribution, mean, standard deviation, Pearson correlation coefficient  and  multiple regression. The results of the study showthat the exchange of relations between supervisors and subordinates and perceived support of the organization positively correlated to work engagement. In addition, workengagement positively correlated to service innovation behavioren
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบของการแลกเปลี่ยนความสัมพันธ์ระหว่างผู้บังคับบัญชาและผู้ใต้บังคับบัญชาและการรับรู้การสนับสนุนขององค์กรต่อพฤติกรรมสร้างสรรค์นวัตกรรมบริการของพนักงานบริการส่วนหน้าผ่านความผูกพันในงาน โดยศึกษาจากกลุ่มตัวอย่างพนักงานบริการส่วนหน้าของธุรกิจโรงแรมระดับ 4 ดาว และ 5 ดาว ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยการใช้ค่าสถิติร้อยละ การแจกแจงความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน และการถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่าการแลกเปลี่ยนความสัมพันธ์ระหว่างผู้บังคับบัญชาและผู้ใต้บังคับบัญชาและการรับรู้การสนับสนุนขององค์กรมีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อความผูกพันในงาน นอกจากนี้ความผูกพันในงานมีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อพฤติกรรมสร้างสรรค์นวัตกรรมบริการth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการแลกเปลี่ยนความสัมพันธ์ระหว่างผู้บังคับบัญชาและผู้ใต้บังคับบัญชาth
dc.subjectการรับรู้การสนับสนุนขององค์กรth
dc.subjectความผูกพันในงานth
dc.subjectพฤติกรรมสร้างสรรค์นวัตกรรมบริการth
dc.subjectLeader member exchangeen
dc.subjectPerceived organizational supporten
dc.subjectWork engagementen
dc.subjectEmployee Service Innovation Behavioren
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleThe effect of leader member exchange and Perceived Organizational Support toward Frontline Employees Service Innovation Behavioren
dc.titleผลกระทบของการแลกเปลี่ยนความสัมพันธ์ระหว่างผู้บังคับบัญชาและผู้ใต้บังคับบัญชาและการรับรู้การสนับสนุนขององค์กรต่อพฤติกรรมสร้างสรรค์นวัตกรรมบริการของพนักงานบริการส่วนหน้าth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60602704.pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.