Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3065
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNatwadee HOMBOONYONGen
dc.contributorณัฐวดี หอมบุญยงค์th
dc.contributor.advisorSIRA    SRIYOTHIN SRIYOTHINen
dc.contributor.advisorศิระ ศรีโยธินth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2021-02-17T03:44:45Z-
dc.date.available2021-02-17T03:44:45Z-
dc.date.issued18/6/2021
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3065-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe objectives of this research were 1) to study the demographic factors for newly open restaurant, case study of Krua Ban Yai Seafood restaurant. 2) to study consuming behavior for newly open restaurant, case study of Krua Ban Yai Seafood restaurant. 3) to study the marketing strategies influencing purchasing decision for newly open restaurant, case study of Krua Ban Yai Seafood restaurant. The sample group were 400 people. This research was quantity research with the questionnaire as research tool. The statistic system was used for the analysis. The result found that 63.8% of the correspondents were female and 36.2% were male. The majority aged higher than 41 years old (28.8%) then 31-40 years old (27.2%). From the analysis of opinion on marketing mix factors influencing purchasing decision at Krua Ban Yai Seafood restaurant, it was found that the opinion was high. When considering each aspect, it was able to rank the mean from high to low as product, physical evidence, people, price, process, promotion and place.en
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์สำหรับธุรกิจร้านอาหารเปิดใหม่ กรณีศึกษา ร้านอาหารครัวบ้านยายอาหารทะเล 2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการบริโภคสำหรับธุรกิจร้านอาหารเปิดใหม่ กรณีศึกษาร้านอาหารครัวบ้านยายอาหารทะเล 3) เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อสำหรับธุรกิจร้านอาหารเปิดใหม่ กรณีศึกษา ร้านอาหารครัวบ้านยายอาหารทะเล ใช้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือระบบสถิติที่ใช้วิเคราะห์ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม เป็นเพศหญิง ร้อยละ 63.8 และเป็นเพศชายร้อยละ 36.2 โดยส่วนใหญ่อยู่ในช่วงอายุ 41 ขึ้นไป (ร้อยละ 28.8) รองลงมาอายุ 31 – 40 ปี (ร้อยละ 27.2) จากการวิเคราะห์ข้อมูลความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยกลยุทธ์ทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารครัวบ้านยายอาหารทะเลในภาพรวม พบว่า มีความเห็นในระดับมาก เมื่อพิจารณาแต่ละด้าน สามารถเรียงลำดับจากค่าเฉลี่ยมากไปหาน้อย ดังนี้ ด้านผลิตภัณฑ์, ด้านสิ่งแวดล้อม, ด้านพนักงานบริการ, ด้านราคา, ด้านกระบวนการให้บริการ, ด้านส่งเสริมการตลาด และสุดท้ายด้านช่องทางการจัดจำหน่ายth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectกลยุทธ์ทางการตลาดth
dc.subjectพฤติกรรมการบริโภคth
dc.subjectกระบวนการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectMarketing strategiesen
dc.subjectConsuming behavioren
dc.subjectPurchasing decisionen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMarketing Strategies Influencing Consumers' Purchasing Decision Process A Newly Restaurant Case Study Krua Ban Yai Seafood Restauranten
dc.titleกลยุทธ์ทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค สำหรับธุรกิจร้านอาหารเปิดใหม่ กรณีศึกษา ร้านอาหาร ครัวบ้านยายอาหารทะเลth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61602308.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.