Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKingkanchana ASAYUTen
dc.contributorกิ่งกาญจนา อาสายุทธth
dc.contributor.advisorSIRA    SRIYOTHIN SRIYOTHINen
dc.contributor.advisorศิระ ศรีโยธินth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2021-02-17T03:44:46Z-
dc.date.available2021-02-17T03:44:46Z-
dc.date.issued18/6/2021
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3068-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were (1) to study the demographic of the MRT Chalong Ratchadham customers which affects to the decision to use MRT services, (2) to study the factors of the Transit-Oriented Development around MRT stations, (3) to study the factors of Marketing Communication which affect to the decision to use MRT Chalong Ratchadham line services. The population of this sample group are 400 people as this is quantitative research and uses questionnaires as a research instrument. The data was analyzed by instant program with the following types of statistical tests: Frequency, Percentage and Multiple Regression was used to analyze the variables that affect the dependent variables. The result showed that the personal factors of the sample group did not affect to the decision making process for Metropolitan Rapid Transit. Transit-Oriented Development around the stations e.g. the use of car parking management, bus and traffic management, placemaking of each station, and the appropriate use of land related to people’s lives affected to the decision making process for Metropolitan Rapid Transit with statistical significance of 0.05 The marketing communication tools the stations e.g. Advertising, Personal Selling, Sale Promotion, Public Relation and Direct Marketing affected to the decision making process for Metropolitan Rapid Transit with statistical significance of 0.05en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาลักษณะประชากรศาสตร์ของผู้ใช้บริการรถไฟฟ้ามหานครสายฉลองรัชธรรม ที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้า (2) เพื่อศึกษาปัจจัยการพัฒนาพื้นที่เชิงพาณิชย์โดยรอบสถานีรถไฟฟ้ามหานคร สายฉลองรัชธรรม ที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้า (3) เพื่อศึกษาปัจจัยการสื่อสารการตลาด ที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้ามหานคร สายฉลองรัชธรรม ดำเนินการวิจัยโดยใช้วิธีวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) ประชากรที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ผู้ใช้บริการรถไฟฟ้ามหานคร สายฉลองรัชธรรม (สายสีม่วง ช่วงสถานีเตาปูน – สถานีคลองบางไผ่) จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม (Questionnaire) การวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูป สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ (Frequency) ค่าร้อยละ (Percentage) และสถิติถดถอยพหุ (Multiple Regression) เพื่อหาตัวแปรต้นที่ส่งผลต่อตัวแปรตาม ผลการศึกษาพบว่า (1) ลักษณะประชากรศาสตร์ของผู้ใช้บริการไม่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้ามหานคร (2) การพัฒนาพื้นที่เชิงพาณิชย์โดยรอบสถานีรถไฟฟ้า ได้แก่ การจัดการที่จอดรถ รถโดยสารประจำทางและการจราจร การสร้างความเป็น “สถานที่” ให้แต่ละสถานีและการใช้งานพื้นที่ให้สอดคล้องกับวิถีชุมชน เป็นปัจจัยการพัฒนาพื้นที่เชิงพาณิชย์โดยรอบสถานีรถไฟฟ้าที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้ามหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (3) การสื่อสารการตลาด ได้แก่ การโฆษณา การขายโดยพนักงานขาย การส่งเสริมการขาย การประชาสัมพันธ์ การตลาดทางตรง เป็นปัจจัยการสื่อสารการตลาดที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้ามหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการพัฒนาพื้นที่เชิงพาณิชย์รอบสถานีขนส่งมวลชน (TOD) รถไฟฟ้ามหานครสายฉลองรัชธรรมth
dc.subjectการสื่อสารการตลาดth
dc.subjectการพัฒนาพื้นที่เชิงพาณิชย์โดยรอบสถานีรถไฟฟ้าth
dc.subjectการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้าth
dc.subjectTransportation and Development Policy Metropolitan Rapid Transit Chalong Ratchadham Line (MRT purple line)en
dc.subjectMarketing Communicationen
dc.subjectTransit-Oriented Developmenten
dc.subjectMRT services decisionen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleThe development of the commercial area surrounding the MRT station and the marketing communication that affect the decision making process for Metropolitan Rapid Transit Chalong Ratchadham Line (MRT purple line Tao poon to Khlong Bang Phai Station)en
dc.titleการพัฒนาพื้นที่เชิงพาณิชย์โดยรอบสถานีรถไฟฟ้าและการสื่อสารการตลาดที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถไฟฟ้ามหานครสายฉลองรัชธรรม (สายสีม่วง ช่วงสถานีเตาปูน – สถานีคลองบางไผ่)th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61602334.pdf3.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.