Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorChinnaphat INGKAPRADITen
dc.contributorชินภัทร อิงคะประดิษฐ์th
dc.contributor.advisorSIRICHAI DEELERSen
dc.contributor.advisorสิริชัย ดีเลิศth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2021-02-17T03:44:49Z-
dc.date.available2021-02-17T03:44:49Z-
dc.date.issued18/6/2021
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3079-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractAn objective of this research is to study big data application, development methodology and success factor of big data from manufacturers that being developed to smart factory in Thailand.  This is qualitative research with case study research method.  The key informants are 4-manufacturers that applied big data.  The finding reveals 7 categories of big data application such as process monitoring, parameter optimization, quality improvement, predictive maintenance, material tracking, energy management and customer feedback management. Goal is to improve performance matric for cost, quality and time.  Success factors of big data are organization-oriented factor, system-oriented factor, resource-oriented factor and data-oriented factor which big data development is focused on bottleneck process that required to improve its performance.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการประยุกต์ใช้ข้อมูลขนาดใหญ่ แนวทางการพัฒนาและปัจจัยความสำเร็จของการใช้ข้อมูลขนาดใหญ่จากโรงงานที่ดำเนินการพัฒนาเป็นโรงงานอัจฉริยะในประเทศไทย เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพใช้วิธีวิทยาแบบกรณีศึกษา ผู้ให้ข้อมูลหลักคือโรงงานที่มีการประยุกต์ใช้ข้อมูลขนาดใหญ่จำนวน 4 แห่ง ผลการศึกษาพบว่าการประยุกต์ใช้ข้อมูลขนาดใหญ่ในโรงงานผลิตมี 7 รูปแบบ ได้แก่ การติดตามกระบวนการ การปรับแต่งค่าพารามิเตอร์ การปรับปรุงคุณภาพ การบำรุงรักษาเชิงทรัพยากร การติดตามวัตถุดิบ การจัดการพลังงาน และการจัดการการตอบรับลูกค้า โดยมีจุดมุ่งหมายเพื่อปรับปรุงตัวชี้วัดด้านต้นทุน ด้านคุณภาพ และด้านเวลา ปัจจัยที่สนับสนุนความสำเร็จของการประยุกต์ใช้ข้อมูลขนาดใหญ่ ได้แก่ ปัจจัยมุ่งเน้นด้านองค์กร ด้านระบบ ด้านทรัพยากร และด้านข้อมูล ซึ่งเน้นการพัฒนาข้อมูลขนาดใหญ่กับกระบวนการคอขวดที่มีความจำเป็นในการปรับปรุงความสามารถในการผลิตth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectข้อมูลขนาดใหญ่th
dc.subjectโรงงานอัจฉริยะth
dc.subjectอุตสาหกรรม 4.0th
dc.subjectBig Dataen
dc.subjectSmart Factoryen
dc.subjectIndustrial 4.0en
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleModel of Big Data Application for Performance Improvement to Smart Factory in Thailanden
dc.titleรูปแบบการประยุกต์ข้อมูลขนาดใหญ่เพื่อสร้างประสิทธิภาพสู่โรงงานอัจฉริยะในประเทศไทยth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61606313.pdf4.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.