Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/313
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorพิลา, นพณัฐ-
dc.contributor.authorPhila, Noppanat-
dc.date.accessioned2017-08-26T02:39:53Z-
dc.date.available2017-08-26T02:39:53Z-
dc.date.issued2559-08-05-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/313-
dc.description57602392 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- นพณัฐ พิลาen_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การตลาดเชิงสนับสนุนกิจกรรมที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่ม ไม่มีแอลกอฮอล์ของ บริษัท สิงห์ คอร์เปอเรชั่น จำกัด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ประชาชนที่พักอาศัยในกรุงเทพมหานคร จังหวัดนนทบุรี จังหวัดปทุมธานี จังหวัดสมุทรปราการ และจังหวัดสมุทรสาคร จำนวน 400 ตัวอย่าง วิธีการทางสถิติใช้แบบพรรณนา ได้ค่าค่าความถี่ (Frequency) ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และใช้สถิติไคสแควร์วิเคราะห์ข้อมูลที่ระดับนัยส าคัญ 0.05 ผลการวิจัย พบว่า ประชากรส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 36-45 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพพนักงาน/ลูกจ้าง มีรายได้ต่อเดือน 25,001-40,000 บาท อาศัยอยู่ในเป็นบ้านเดี่ยว มีสมาชิกในครอบครัว จ านวน 2 คน ผู้วิจัย พบว่า กิจกรรมสนับสนุนด้านกีฬา มากที่สุดโดยเฉพาะกิจกรรม ( สุจ คูณ สอง ) มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่ม ไม่มีแอลกอฮอล์ของ บริษัท สิงห์ คอร์เปอเรชั่น จำกัด รองลงมาคือ กิจกรรมสนับสนุนด้านบันเทิง และกิจกรรมด้านการช่วยเหลือผู้ด้อยโอกาส กิจกรรมที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อน้อยที่สุดคือ กิจกรรมการเป็นผู้เข้าร่วมสนับสนุน The purpose of this research was to study marketing as activity promotion strategies affecting customers’ behaviors on purchasing decision of non-alcohol beverages of Singha Corporation. Researcher decided to collect data from 400 respondents who lived in Bangkok , Nonthaburi , Pathumthani , Samutprakan , and Samutsakorn. Questionnaires were used to collect data. The data was analyzed by a computer program for statistics such as, frequency, percentage, mean, standard deviation and Chi-Square analyzing the relationship factors at significance 0.05 The research found that the sample was almost female, aged between 36-45 years old. The level of education was bachelor degree , The occupation was employee . The average monthly income was 25,001- 40,000 baht. They lived in single houses, with 2 members. This research found that sports-sponsored activities, especially “ Happiness multiply by Two ” had the most effect on buying behaviors of non – alcoholic beverages of Singha Corporation. The second ones were the entertainment- sponsored activities and the unfortunate people supporting activities. The least effect activities were the co – sponsored activities.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectกลยุทธ์การตลาดen_US
dc.subjectพฤติกรรมการซื้อen_US
dc.subjectSTRATEGIESen_US
dc.subjectCUSTOMERS’ BEHAVIORSen_US
dc.titleกลยุทธ์การตลาดเชิงสนับสนุนกิจกรรมที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่ม ไม่มีแอลกอฮอล์ของ บริษัท สิงห์ คอร์เปอเรชั่น จำกัดen_US
dc.title.alternativeMARKETING STRATEGIES AS ACTIVITY PROMOTION AFFECTING CUSTOMERS’ BEHAVIOURS ON PURCHASING DECISION OF NON – ALCOHOL BEVERAGES OF SINGHA CORPORATION.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57602392 นายนพณัฐ พิลา.pdf2.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.