Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/356
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorแซ่เฮ้ง, เบญจมาศ-
dc.contributor.authorSae-heng, Benjamas-
dc.date.accessioned2017-08-27T02:46:27Z-
dc.date.available2017-08-27T02:46:27Z-
dc.date.issued2559-07-12-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/356-
dc.description57602310 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- เบญจมาศ แซ่เฮ้งen_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุกรพันธุ์ของเกษตรกร ในจังหวัดนครปฐม การวิจัยครั้งนี้ใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นเกษตรกรผู้เลี้ยงสุกรพันธุ์ในจังหวัดนครปฐม จำนวน 230 ราย วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยการทดสอบค่าที การทดสอบ ค่าเอฟ การทดสอบความแตกต่างที่มีนัยสำคัญ และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ โดยใช้เทคนิค วิธีนำเข้า ผลการวิจัยพบว่า เกษตรกรผู้เลี้ยงสุกรพันธุ์ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 41-50 ปี การศึกษาอยู่ในระดับมัธยมศึกษา มีประสบการณ์ในการเลี้ยงสุกรพันธุ์มากกว่า 10 ปีขึ้นไป มีจำนวนสุกรพันธุ์ในฟาร์ม 101-150 ตัว และมีรายได้ต่อเดือนมากกว่า 50,000 บาทขึ้นไป ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับมาก ปัจจัยด้านจิตวิทยาโดยรวมอยู่ในระดับมาก การตัดสินใจซื้อสุกร พันธุ์เพื่อนำไปเลี้ยงในฟาร์มของเกษตรกรอยู่ในระดับมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคล ด้านเพศ อายุ ระดับการศึกษา ประสบการณ์ในการเลี้ยงสุกรพันธุ์ที่แตกต่างกันส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุกรพันธุ์ของเกษตรกรในจังหวัดนครปฐมไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 แต่ปัจจัยส่วนบุคคล ด้านจำนวนสุกรพันธุ์ในฟาร์มของเกษตรกร และรายได้ต่อเดือนที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุกรพันธุ์ของเกษตรกรในจังหวัดนครปฐมแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05 ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุกรพันธุ์ของเกษตรกรในจังหวัดนครปฐมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยด้านจิตวิทยา ด้านการจูงใจ การรับรู้ การเรียนรู้ ความเชื่อและทัศนคติ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุกรพันธุ์ของเกษตรกรในจังหวัดนครปฐมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This research aimed to study factors affecting the decision on purchasing breeder pig of farmers in changwat Nakhon Pathom. The questionnaires were used for gathering data from the sample of 230 farmers. Data was analyzed by frequency distribution, percentage, mean and standard deviation. The hypothesis testing was t-test, F-test, Least Significant Difference and multiple regression analysis with added technique. The results showed that most farmers are male, aged between 41 to 50 years old, education level is high school, Experience in farming breeder pig is over 10 years, number of breeder pig in farm is around 100 to 150 and income is over 50,000 baht per month. The marketing mix factors, psychological factors at high level. The decision on purchasing breeder pig of farmers at highest level. The hypothesis testing found that the different individual factor including gender, age, educational, Experience which is affecting the decision on purchasing breeder pig of farmers in changwat Nakhon Pathom are not different statistically significant at 0.05 level. But the different number of breeder pig and income per month which is affecting the decision on purchasing breeder pig of farmers in changwat Nakhon Pathom are different statistically significant at 0.05 level. The marketing mix factors including product, price, place and promotion which is affecting the decision on purchasing breeder pig of farmers in changwat Nakhon Pathom are statistically significant at 0.05 level. The psychological factors including motivation, perception, learning, belief and Attitude which is affecting the decision on purchasing breeder pig of farmers in changwat Nakhon Pathom are statistically significant at 0.05en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectการตัดสินใจซื้อen_US
dc.subjectสุกรพันธุ์en_US
dc.subjectเกษตรกรen_US
dc.subjectTHE DECISION ON PURCHASINGen_US
dc.subjectBREEDER PIGen_US
dc.subjectFARMERSen_US
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุกรพันธุ์ของเกษตรกรในจังหวัดนครปฐมen_US
dc.title.alternativeFACTORS AFFECTING THE DECISION ON PURCHASING BREEDER PIG OF FARMERS IN CHANGWAT NAKHON PATHOMen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
เบญจมาศ.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.