Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3594
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Angkhana YOTWIPAN | en |
dc.contributor | อังคะณา ยศวิปาน | th |
dc.contributor.advisor | Attama Boonpalit | en |
dc.contributor.advisor | อัฏฐมา บุญปาลิต | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Management Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2022-02-01T05:02:04Z | - |
dc.date.available | 2022-02-01T05:02:04Z | - |
dc.date.issued | 26/11/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3594 | - |
dc.description | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) | th |
dc.description.abstract | This study aimed to examine the priority level of customers using coffeehouse services toward marketing mix and social value and examine if the marketing mix and social value effect customers’ behavior in using Coffeehouse service in Samut Songkram province. Data was Collected using questionnaire to sampling whose resident are in Samut Songkram (n = 400). Data was analyzed using frequency, percentage, mean, standard deviation, Pearson's product moment correlation coefficient, and multiple linear regression analysis. It was found that the majority of respondents are female with Bachelor’s degree and single status, working as a company employee and average salary less than 15,000 baht. The priority level of respondents towards marketing mix in terms of people, process, and physical evidence were in the highest level. However, when the researcher study about the influence, it showed that the marketing mix has no influence affecting the behavior of using coffeehouse service in Samut Songkram which is accord with the hypothesis. And the contrary social value effect customers’ behavior in using Coffeehouse services. | en |
dc.description.abstract | การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับการให้ความสำคัญในส่วนประสมการตลาดและค่านิยมทางสังคมของผู้ใช้บริการร้านกาแฟสดในจังหวัดสมุทรสงคราม และศึกษาส่วนประสมการตลาดและค่านิยมทางสังคมว่าส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการร้านกาแฟสด ในจังหวัดสมุทรสงครามหรือไม่ กลุ่มตัวอย่างคือผู้ที่อาศัยอยู่ในจังหวัดสมุทรสงคราม ทั้งหมด จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลคือแบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าการแจกแจงความถี่ ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สันและการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง การศึกษาปริญญาตรี มีสถานะภาพโสด มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัท และมีรายได้เฉลี่ยต่ำกว่า 15,0000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับส่วนประสมทางการตลาด ด้านบุคคล ด้านกระบวนการ และ ด้านองค์ประกอบทาง กายภาพ ในระดับมากที่สุด เมื่อศึกษาการมีอิทธิพลพบว่า ปัจจัยส่วนประสมการตลาดส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการร้านกาแฟสดในจังหวัดสมุทรสงครามและค่านิยมทางสังคมส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการร้านกาแฟสด | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ธุรกิจร้านกาแฟสด | th |
dc.subject | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด | th |
dc.subject | ค่านิยมทางสังคม | th |
dc.subject | พฤติกรรม | th |
dc.subject | Coffeehouse business | en |
dc.subject | Factor of marketing mix | en |
dc.subject | Social value | en |
dc.subject | Behavior | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | Marketing Mix and Social Value Effecting Samut Songkhram Customers Behaviours in Using Coffeehouse Services | en |
dc.title | ส่วนประสมการตลาดและค่านิยมทางสังคมที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการร้านกาแฟสดในจังหวัดสมุทรสงคราม | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
621220058.pdf | 3.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.