Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/365
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | คานภู, กรองทอง | - |
dc.contributor.author | Kanpoo, Krongthong | - |
dc.date.accessioned | 2017-08-27T02:48:47Z | - |
dc.date.available | 2017-08-27T02:48:47Z | - |
dc.date.issued | 2559-08-03 | - |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/365 | - |
dc.description | 57602326 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- กรองทอง คานภู | en_US |
dc.description.abstract | งานวิจัยเรื่องแนวคิดการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ด้านคุณภาพของการบริการโรงแรม ไฮแอทรีเจนซี่ หัวหิน มีวัตถุประสงค์คือเพื่อศึกษานโยบายและการปฏิบัติแนวคิดการพัฒนาบุคลากรปัญหาและอุปสรรคในแนวทางการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ด้านคุณภาพของการบริการโรงแรมไฮแอท รีเจนซี่ หัวหิน เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพเก็บรวบรวมข้อมูลหลักคือผู้จัดการฝ่ายทรัพยากรมนุษย์ของโรงแรมและบุคคลที่ทำหน้าที่ให้บริการและผู้ใช้บริการ ผลการศึกษาพบว่า 1. นโยบายและการปฏิบัติของโรงแรมในการตอบสนองความต้องการของผู้ใช้การบริการโรงแรมเลือกบุคลากรที่มีความรู้ความสามารถเหมาะกับงานที่มีทัศนคติที่ดี 2. กระบวนการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ด้านการบริการเน้นการอบรมที่ต้องการพัฒนาทั้งความรู้ ทักษะและทัศนคติ ที่ดีในการปฏิบัติงานโดยการฝึกอบรม 3. ปัญหาและอุปสรรคในกระบวนการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ด้านการบริการต้องประสานกับองค์กรภายนอกและภายใน การฝึกอบรมองค์ความรู้ที่ต้องการความเชี่ยวชาญเฉพาะ ความพร้อมของผู้เข้าอบรม กฎระเบียบโรงแรม การวิเคราะห์วางแผนการอย่างมีประสิทธิภาพในการฝึกอบรมบุคลากรที่เข้ารับการพัฒนามีทัศนคติที่ไม่ดีต่อการพัฒนา This qualitative-based research aims to study policies and practices employed by the Hyatt Regency Hua Hin to serve the need of its customers and explore the personnel development process of the hotel as well as problems and obstacles existing during such process. Data was collected through an in-depth interview with the manager of the hotel’s human resources development department, the chief of the hotel’s staff, the service providers and the customers. Upon the research, it is found that, in terms of the hotel’s policies and practices, the staff recruited to work there are well-qualified for their job.This training may be in the form of further education, on-the-job teaching and learning or work rotation. The research also found some problems and obstacles concerning human resources management of the hotel, planning training effectively as well as negative attitude among the trainees towards the training. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยศิลปากร | en_US |
dc.subject | การพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ | en_US |
dc.subject | การบริการ | en_US |
dc.subject | HUMAN RESOURCES MANAGEMENT | en_US |
dc.subject | SERVICES | en_US |
dc.title | แนวคิดการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์ด้านคุณภาพของการบริการโรงแรมไฮแอท รีเจนซี่ หัวหิน | en_US |
dc.title.alternative | HUMAN RESOURCES DEVELOPMENT SERVICS QUALITY OF HYATT REGENCY HUA HIN | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
กรองทอง.pdf | 2.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.