Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3666
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Janjira SURASOEMPHONG | en |
dc.contributor | จันจิรา สุรเสริมพงษ์ | th |
dc.contributor.advisor | TANINRAT RATTANAPONGPINYO | en |
dc.contributor.advisor | ธนินท์รัฐ รัตนพงศ์ภิญโญ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Management Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2022-06-16T01:15:55Z | - |
dc.date.available | 2022-06-16T01:15:55Z | - |
dc.date.issued | 1/7/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3666 | - |
dc.description | Master of Business Administration (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) | th |
dc.description.abstract | The objectives of research were to 1) study demographic differences affecting decision making 2) to study marketing mix factors affecting decision making 3) to study attitude factors affecting decision making and 4) to study credit card type that consumer’s preferenc.The sample was selected based on Purposive Sampling Design. The sample was 400 of consumer who use KTC credit card in Nakhon Pathom province. Data were analyzed using statistics including frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, t-test, F-test, multiple linear regression analysis. The result of the research indicated that: 1) the respondents with different personal factors had indifferent decision making at the statistical significance level of 0.05. 2) Marketing mix factors which include product, price, place, people and process affected process of decision making at the statistical significance level of 0.05. 3) Attitude factors which include cognitive component, affective component and behavioral component affected process of decision making at the statistical significance level of 0.05. 4) the most important credit card type was credit cards with no entry fees and annual fees. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้วัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความแตกต่างของลักษณะประชากรศาสตร์ที่ส่งผลต่อการกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต KTC 2) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต KTC 3) ศึกษาปัจจัยด้านทัศนคติที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต KTC และ 4) ศึกษารูปแบบบัตรเครดิตที่ต้องการของลูกค้า การศึกษานี้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง (Purposive Sampling) จำนวน 400 ตัวอย่าง ซึ่งกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่ใช้บัตรเครดิต KTC ที่อาศัยอยู่ในเขตจังหวัดนครปฐม สถิติที่ใช้ในการวิจัย ใช้การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์สถิติค่า t-test , F-test และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงเส้นพหุ ผลการศึกษาพบว่า 1) ลักษณะทางประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกันส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต KTC ไม่แตกต่างกัน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านบุคลากร และด้านกระบวนการส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต KTC ที่ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 3) ปัจจัยทัศนคติ ด้านความรู้ความเข้าใจ ด้านความรู้สึก และด้านพฤติกรรม ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต KTC ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 4) รูปแบบบัตรเครดิตที่ต้องการ ได้แก่ บัตรเครดิตที่ไม่มีค่าธรรมเนียมแรกเข้าและค่าธรรมเนียมรายปี ซึ่งผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุด | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | บัตรเครดิต KTC | th |
dc.subject | รูปแบบบัตรเครดิต | th |
dc.subject | KTC CREDIT CARD | en |
dc.subject | CREDIT CARD TYPE | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | Factors affecting decision making to use KTC credit cardand credit card type that consumer's preferencein Nakhon Pathom province | en |
dc.title | ปัจจัยกำหนดการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิต KTCและรูปแบบบัตรเครดิตที่ลูกค้าต้องการ | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61602302.pdf | 3.35 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.