Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3667
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWutirat THONGPHETNINen
dc.contributorวุฐิรัตน์ ทองเพชรนิลth
dc.contributor.advisorTANINRAT RATTANAPONGPINYOen
dc.contributor.advisorธนินท์รัฐ รัตนพงศ์ภิญโญth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2022-06-16T01:15:55Z-
dc.date.available2022-06-16T01:15:55Z-
dc.date.issued1/7/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3667-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe objectives of research were to 1) Study demographic differences affecting the purchase demands of insured 2) To study efficiency of marketing communication affecting the purchase demands of insured 3) To environment factors affecting the purchase demands of insured and 4) To the purchase demands of insured affecting modern life insurance. This research used a quantitative research method. Data were collected by questionnaire. The sample was selected based on Purposive Design. The samples are 400 insured of Thai life insurance Public Company Limited in Bangkok. Data were analyzed using statistics including frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way ANOVA, multiple linear regression analysis. The result of research indicated that: 1) The respondents with different personal factors had different affecting the purchase demands of insured at the statistical significance level of 0.05 2) Efficiency of marketing communication Factors which include Creating Awareness , Creating Understanding , Creating Changes in Attitudes and Perceptions , Creating Changes in Behavior and Reinforcing Previous Decision and Attitudes affected the purchase demands of insured at the statistical significance level of 0.05 3) External Environment factors which include Political and Legal  , economic , Social-Cultural and Technological affected the purchase demands of insured at the statistical significance level of 0.05 and 4) The purchase demands of insured factors which include Product , Price , Place , Promotion , People , Physical evidence and presentation and Process affected modern life insurance of Thai life insurance Public Company Limited at the statistical significance level of 0.05en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความแตกต่างลักษณะประชากรศาสตร์ที่ส่งผลต่อ ความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัท 2) ศึกษาประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาด ที่ส่งผลต่อความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัท 3) ศึกษาปัจจัยภายนอกด้านสภาพแวดล้อม ที่ส่งผลต่อความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัท และ 4) ศึกษาความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัทที่ส่งผลต่อรูปแบบธุรกิจประกันชีวิตสมัยใหม่ งานวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยใช้การสุ่มแบบเฉพาะเจาะจง โดยการส่งให้กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าของบริษัท ไทยประกันชีวิต จำกัด (มหาชน) ที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ การแจกแจงค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์สถิติค่า t-test การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า 1) ลักษณะประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกันส่งผลต่อความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัทต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ปัจจัยด้านประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาด ด้านการสร้างความเข้าใจที่ดี การเปลี่ยนแปลงพฤติกรรม การเปลี่ยนทัศนคติและการรับรู้  การกระตุ้นการตัดสินใจซื้อ และการสร้างความรู้จัก ส่งผลต่อความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัท อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3) ปัจจัยด้านสภาพแวดล้อมภายนอก ด้านเทคโนโลยี ด้านการเมือง และด้านสังคม ส่งผลต่อความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัท อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ 4) ปัจจัยด้านความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าบริษัทด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านราคา และด้านกระบวนการส่งผลต่อรูปแบบธุรกิจประกันชีวิตสมัยใหม่ของบริษัท อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดth
dc.subjectปัจจัยด้านสภาพแวดล้อมภายนอกth
dc.subjectความต้องการซื้อของผู้เอาประกันth
dc.subjectรูปแบบประกันชีวิตสมัยใหม่th
dc.subjectEFFICIENCY OF MARKETING COMMUNICATIONen
dc.subjectEXTERNAL ENVIRONMENT FACTORSen
dc.subjectTHE PURCHASE DEMANDS OF INSUREDen
dc.subjectMODERN LIFE INSURANCEen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleEfficiency of Marketing Communication and Environment Factors affecting the Purchase Demands of Insured and Modern Life insuranceen
dc.titleประสิทธิภาพการสื่อสารทางการตลาดและปัจจัยด้านสภาพแวดล้อมที่ส่งผลต่อความต้องการซื้อของผู้เอาประกันและรูปแบบประกันชีวิตสมัยใหม่ th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61602324.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.