Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3703
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Peerapol AINTOOM | en |
dc.contributor | พีรพล อินทร์ตุ้ม | th |
dc.contributor.advisor | Vichaya Mukdamanee | en |
dc.contributor.advisor | วิชญ มุกดามณี | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Arts | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-11T07:27:52Z | - |
dc.date.available | 2022-07-11T07:27:52Z | - |
dc.date.issued | 1/7/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3703 | - |
dc.description | Master of Fine Arts (M.F.A.) | en |
dc.description | ศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.) | th |
dc.description.abstract | Mockup Image of a Social Idea This project runs on the idea that toys are the instruments to learn about the world. Learning and self illusion form a picture of society. Fantasy child play reveals to us the norms and exceptions; poking the line between imagination and reality. In a way, it teaches us the difference between right and wrong: good and evil. It shines a light on a dim world, so our childhood memories would look brighter than the temporal adulthood. In the world of toys, we rule stories with our desire, construct and destroy one or many with the might of imagination. The rules we made, the fights we won, are the result of the little world we create with the sum of miniature objects. Looking back, those playing scenes are a distortion of the present. Nothing like what it seems. In this place, appearance and color are allure to the displacement of reality. The cruelty and subjugation are hidden behind nice and colorful pictorial harmony. Object and background tempts us with nostalgic romanticism; the things we used to love. So it can bury us with the other feelings we used to feel. | en |
dc.description.abstract | ผลงานวิทยานิพนธ์ชุดนี้สร้างสรรค์ขึ้นบนแนวคิดที่ว่า ของเล่น คือ เครื่องมือ ในการทำความเข้าใจโลก การเรียนรู้ และการหลอกตัวเอง สร้างรูปเสมือนของสังคมขึ้นมา การเล่นเรื่องราวแฟนตาซีของเด็กเปิดเผยให้เรารู้ถึงบรรทัดฐานและข้อยกเว้นต่างๆ คิดถึงความต่างระหว่าง เรื่องจริง กับ จินตนาการ สิ่งเหล่านี้สอนให้เราแยกแยะระหว่างถูกกับผิด ความดีกับความชั่ว ช่วยส่องแสงสว่างบนโลกที่มืดมน ทำให้ความทรงจำวัยเด็กของเราแจ่มจ้ากว่าชีวิตผู้ใหญ่ในปัจจุบัน ในโลกของของเล่น เราปกครองเรื่องราวด้วยความปรารถนา ก่อสร้างและทำลาย ใครคนหนึ่ง หรือ มันทั้งหลาย ด้วยอำนาจแห่งจินตนาการ กฏที่เราสร้าง สงครามที่เราชนะ ล้วนเป็นผลจากโลกใบเล็กที่รวมเอาเหล่าของเล่นเอาไว้ด้วยกัน เมื่อมองย้อนกลับไป ภาพการละเล่นเหล่านั้นมันเป็นการบิดเบือนปัจจุบัน ไม่มีอะไรเป็นอย่างที่เห็น ในดินแดนแห่งนั้น หน้าตา และ สีสัน ยั่วยวนให้เราอยู่ในโลกของการสับเปลี่ยนความจริง ความโหดร้าย และ การกดขี่ ถูกซ่อนอยู่หลังภาพสวยงามของความสมัครสมานสามัคคีเป็นอันหนึ่งอันเดียวกัน วัตถุและภาพหลัง แสร้งให้เราหลงอยู่กับวันวานอันแสนโรแมนติก สิ่งที่เราเคยรักเคยหวงแหน และฝังกลบความรู้สึกอื่นๆ ที่เราเคยรู้สึก โปรดจดจำความทรงจำเหล่านั้นอย่างระมัดระวัง อย่าหลงลืมความเจ็บปวด | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ภาพจําลอง, มโนคติ,สังคม | th |
dc.subject | Mockup Image Social Idea | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | Mockup Image of a Social Idea | en |
dc.title | ภาพจําลองมโนคติทางสังคม | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Painting Sculpture and Graphic Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
630120011.pdf | 5.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.