Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3793
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPitchayamon RUNGRITen
dc.contributorพิชญมน รุ่งฤทธิ์th
dc.contributor.advisorSaranya Chanchusakunen
dc.contributor.advisorสรัญญา จันทร์ชูสกุลth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2022-07-18T07:59:55Z-
dc.date.available2022-07-18T07:59:55Z-
dc.date.issued1/7/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3793-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were to 1) compare the mathematical connection ability of fourth grade students before and after by learning activities based on cognitively guided instruction and open-ended questions and 2) compare the attitude toward mathematics of fourth grade students before and after by learning activities based on cognitively guided instruction and open-ended questions. The research sample consisted of 24 fourth grade students from Wangnoiwitthayaphum School. Cluster random sampling technique was employed for selecting; the classroom was a random unit. The instruments used for collecting data consisted of : 1) lesson plan , 2) mathematical connection ability test and 3) an attitude toward mathematics questionnaire. The statistics used to analyze the data were mean (M), standard deviation (SD) and dependent t-test. The results of the study were as follows. 1. The mathematical connection ability of fourth grade students after learning activities based on cognitively guided instruction and open-ended questions (M = 23.88, SD = 2.80) higher than before learning (M = 7.25, SD = 2.72) at the significance level of .05.  2. The attitudes toward mathematics of fourth grade students after learning activities based on cognitively guided instruction and open-ended questions (M = 4.60, SD = 0.32) higher than before learning (M = 2.91, SD = 0.16) at the significance level of .05.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 2 ประการ คือ 1) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการเชื่อมโยงทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ก่อนเรียนและหลังการจัดการเรียนรู้แบบแนะให้รู้คิดร่วมกับเทคนิคการใช้คำถามปลายเปิด และ 2) เพื่อเปรียบเทียบเจตคติต่อวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ก่อนเรียนและหลังการจัดการเรียนรู้แบบแนะให้รู้คิดร่วมกับเทคนิคการใช้คำถามปลายเปิด กลุ่มตัวอย่างคือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 24 คน  ของโรงเรียนวังน้อยวิทยาภูมิ ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม (cluster random sampling) โดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยการสุ่มจำนวน 1 ห้องเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย  1) แผนการจัดการเรียนรู้ 2) แบบวัดความสามารถในการเชื่อมโยงทางคณิตศาสตร์ และ 3) แบบประเมินเจตคติต่อวิชาคณิตศาสตร์ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย (M) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) และสถิติทดสอบทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent) ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถในการเชื่อมโยงทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 หลังได้รับการจัดการเรียนรู้แบบแนะให้รู้คิดร่วมกับเทคนิคการใช้คำถามปลายเปิด (M = 23.88, SD = 2.80) สูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้ (M = 7.25, SD = 2.72)  อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. เจตคติต่อวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 หลังได้รับการจัดการเรียนรู้แบบแนะให้รู้คิดร่วมกับเทคนิคการใช้คำถามปลายเปิด (M = 4.60, SD = 0.32) สูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้ (M = 2.91, SD = 0.16) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectความสามารถในการเชื่อมโยงทางคณิตศาสตร์th
dc.subjectเจตคติต่อวิชาคณิตศาสตร์th
dc.subjectการจัดการเรียนรู้แบบแนะให้รู้คิดth
dc.subjectเทคนิคการใช้คำถามปลายเปิดth
dc.subjectmathematical connection abilityen
dc.subjectattitude toward mathematicsen
dc.subjectlearning activities based on cognitively guided instructionen
dc.subjectopen-ended questionsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleDEVELOPMENT OF MATHEMATICAL CONNECTION ABILITY AND ATTITUDE TOWARD MATHEMATICS BY LEARNING ACTIVITIES BASED ON COGNITIVELY GUIDED INSTRUCTION AND OPEN – ENDED QUESTIONSFOR FOURTH GRADE STUDENTSen
dc.titleการพัฒนาความสามารถในการเชื่อมโยงทางคณิตศาสตร์และเจตคติต่อวิชาคณิตศาสตร์โดยการจัดการเรียนรู้แบบแนะให้รู้คิดร่วมกับเทคนิคการใช้คำถามปลายเปิดสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59263304.pdf11.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.