Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3808
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Suthinee MUANGMOON | en |
dc.contributor | สุทธินี เมืองมูล | th |
dc.contributor.advisor | Soranabordin Prasansaph | en |
dc.contributor.advisor | สรณบดินทร์ ประสารทรัพย์ | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Education | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-18T07:59:58Z | - |
dc.date.available | 2022-07-18T07:59:58Z | - |
dc.date.issued | 1/7/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3808 | - |
dc.description | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this research were to 1) compare students’ English reading comprehension before and after applying KWL Plus technique and 2) study the students’ opinion towards the KWL Plus technique The samples used in the study were the eleventh graders class four studying in the second semester of the academic year 2021, consisted of the 42 students which is selected by a clutter random sampling technique. The research instruments consisted of 1) four lesson plans with KWL Plus technique to enhance students’ English reading comprehension skills, 2) an English reading comprehension achievement test, used as a pretest and posttest and 3) a questionnaire inquiring the students’ opinion towards KWL Plus technique. The t-test dependent was used to analyze the students’ English reading comprehension and Mean and standard deviation of items were used to evaluate the students’ opinion towards the KWL Plus technique. The results of the study were as follows: 1. The students’ English reading comprehension skills after using the KWL Plus technique was significantly higher than before using the KWL Plus technique at the .05 level. 2. The students’ opinion towards the KWL Plus technique was highly positive. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนก่อนและหลังเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus และ 2) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียน ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/4 ที่เรียนรายวิชา อ32202 ภาษาอังกฤษอ่าน-เขียน 4 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 42 คน ซึ่งได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม (Clutter Random Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้ที่จัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus เพื่อส่งเสริมความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 4 แผน 2) แบบทดสอบวัดความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนและหลังเรียน และ 3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัด การเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ค่าสถิติ t-test เพื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนและหลังเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus และใช้ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานในการหาค่าระดับความคิดเห็นของนักเรียน ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนหลังเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. นักเรียนมีความคิดเห็นต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิค KWL Plus โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | เทคนิค KWL Plus, การอ่านเพื่อความเข้าใจ | th |
dc.subject | KWL PLUS TECHNIQUE/ READING COMPREHENSION | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | THE EFFECTS OF KWL PLUS IN ENHANCING ENGLISHREADING COMPREHENSION SKILLS FOR THE ELEVENTH GRADERS | en |
dc.title | ผลของการใช้เทคนิค KWL Plus เพื่อส่งเสริมความสามารถด้านการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60254317.pdf | 8.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.