Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3855
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Jarawee KHIRINIL | en |
dc.contributor | จารวีย์ คีรีนิล | th |
dc.contributor.advisor | CHOLTICHA HOMFUNG | en |
dc.contributor.advisor | ชลธิชา หอมฟุ้ง | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Education | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-18T08:00:07Z | - |
dc.date.available | 2022-07-18T08:00:07Z | - |
dc.date.issued | 1/7/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3855 | - |
dc.description | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) | th |
dc.description.abstract | The purposes of this research were to 1) compare the poetry writing ability in KAP of Matthayomsueksa 1 students before and after using the Think-Pair-Share technique 2) study the student’s opinions towards the Think – Pair – Share Technique. The sample of this research was 30 Matthayomsueksa 1 students of Prachuabwittayalai School MueangDistrict Prachuap Khiri Khan Province, in the first semester of the academic year 2021, selected by simple random sampling. The research instruments were the lesson plans, the reported poetry writing ability in KAP of Matthayomsueksa 1 students, and the questionnaire on the student’s opinions towards the Think – Pair – Share Technique. The data were analyzed by mean (M), standard deviation (SD), and the paired sample t-test (t-test dependent). The results of this research were as follows: 1. The student’s poetry writing ability in KAP after using the Think-Pair-Share technique was significantly higher than before using the Think-Pair-Share technique at .05 level. 2. The student’s overall opinions towards the Think-Pair-Share technique were at a high agreement level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคเพื่อนคู่คิด 2) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค เพื่อนคู่คิด ตัวอย่างวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1/3 โรงเรียนประจวบวิทยาลัย อำเภอ เมืองประจวบคีรีขันธ์ จังหวัดประจวบคีรีขันธ์ ซึ่งกำลังเรียนอยู่ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 30 คน ได้มาจากการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) โดยใช้ห้องเรียน เป็นหน่วยสุ่มด้วยวิธีการจับสลาก เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แผนการจัดการเรียนรู้ การแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ด้วยเทคนิคเพื่อนคู่คิด แบบทดสอบวัดความสามารถด้าน การแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ และแบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคเพื่อนคู่คิด การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย (M) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) และการทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent) ผลการวิจัย พบว่า 1. ความสามารถด้านการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคเพื่อนคู่คิดสูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 มีความคิดเห็นต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคเพื่อนคู่คิดอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ความสามารถด้านการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ / เทคนิคเพื่อนคู่คิด | th |
dc.subject | POETRY WRITING ABILITY IN KAP / THINK-PAIR-SHARE TECHNIQUE | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | THE DEVELOPMENT OF POETRY WRITING ABILITY IN KAP OF MATTHAYOMSUEKSA 1 STUDENTS BY USING THE THINK-PAIR-SHARE TECHNIQUE | en |
dc.title | การพัฒนาความสามารถด้านการแต่งคำประพันธ์ประเภทกาพย์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โดยการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคเพื่อนคู่คิด | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
61255303.pdf | 5.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.