Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTiraporn LAKSANAWILASen
dc.contributorธิราพร ลักษณะวิลาศth
dc.contributor.advisorKerdsiri Jaroenwisanen
dc.contributor.advisorเกิดศิริ เจริญวิศาลth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2022-07-19T03:30:29Z-
dc.date.available2022-07-19T03:30:29Z-
dc.date.issued1/7/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3956-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstract          The purpose of this present study was to study the Factors Influencing Thai Tourists' Decision-Making Process for Outbound Packages. This quantitative research using the questionnaire as a tool by collecting data from 400 samples, who had purchased outbound travel packages. Using descriptive statistics and inferential statistics for data analysis. The result of the study of demographic factors revealed that the difference on Education, Average monthly income, occupation is influenced on the purchasing decision of outbound packages were significantly different at the level of 0.05. The result of the study of Tourism behavior factors, difference on Number of traveling time, traveling period are influenced on the purchasing decision on outbound packages were significantly different at the level of 0.05. For the result of the study of Marketing Mix factors (7P’s). Place, Personnel and Physical environment were significant at the level 0.05 that accepting the hypothesis (H1) and rejecting the hypothesis (H0) means that different marketing mix factors (7P's) influence the decision-making process for purchasing packages at the level 0.05 as well.           This study can be used as a guideline to planning the strategy for entrepreneurs, whether in government or private sectors. which can be divided into government sectors consisting of representatives of the Tourism Authority of Thailand. To provide useful information for tourists , shops, souvenir shops and restaurants. To be able to use the results of the study to improving travel packages and the services of tour operators for further business operations in the future.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อแพ็คเกจท่องเที่ยวต่างประเทศของนักท่องเที่ยวชาวไทย เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ โดยเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง ทั้งสิ้น 400 ตัวอย่าง ซึ่งเป็นผู้ที่เคยซื้อแพ็คเกจท่องเที่ยวต่างประเทศ โดยสถิติที่ใช้วิเคราะห์ช้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วยความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และความเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ใช้ t-test ANOVA และ Multiple regression ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์พบว่า ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน อาชีพที่ต่างกัน มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อแพ็คเกจท่องเที่ยวต่างประเทศที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยด้านพฤติกรรมการท่องเที่ยวพบว่า จำนวนครั้งในการเดินทางไปท่องเที่ยว ช่วงเวลาที่เลือกในการเดินทางไปท่องเที่ยวต่างประเทศที่ต่างกัน มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อแพ็คเกจท่องเที่ยวต่างประเทศแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สำหรับปัจจัยด้านส่วนระสมทางการตลาด (7P’s) กระบวนการตัดสินใจซื้อแพ็คเกจท่องเที่ยวต่างประเทศ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านบุคคลและพนักงาน และด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ มีค่า Sig. น้อยกว่า 0.05 สรุปได้ว่า ยอมรับสมมติฐาน (H1) และ ปฏิเสธสมมติฐาน (H0) หมายความว่า ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดที่ต่างกันมีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อแพ็คเกจท่องเที่ยวต่างประเทศแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05           การศึกษาครั้งนี้สามารถนำไปใช้เป็นแนวทางในการปรับแผนกลยุทธิ์ของผู้ประกอบการไม่ว่าจะเป็นหน่วยงานภาครัฐหรือภาคเอกชน โดยสามารถแบ่งส่วนงานของภาครัฐประกอบด้วยตัวแทนของการท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย เพื่อให้ข้อมูลที่เป็นประโยชน์สำหรับนักท่องเที่ยว ร้านค้า ร้านขายของที่ระลึก และร้านอาหาร และเพื่อสามารถนำผลการศึกษาไปใช้ประโยชน์ในการปรับปรุงพัฒนารูปแบบของแพ็คเกจ และบริการของผู้ประกอบการบริษัททัวร์เพื่อวางแผนในการประกอบธุรกิจได้ต่อไปในอนาคตth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectกระบวนการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectพฤติกรรมการท่องเที่ยวth
dc.subjectแพ็คเกจท่องเที่ยวth
dc.subjectDECISION-MAKING PROCESSen
dc.subjectTOURISM BEHAVIORen
dc.subjectTRAVEL PACKAGEen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleFactors Influencing Thai Tourists' Decision-Making Process For Outbound Packagesen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อแพ็คเกจท่องเที่ยวต่างประเทศของนักท่องเที่ยวชาวไทยth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60602705.pdf4.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.