Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/402
Title: ความสัมพันธ์เชิงสาเหตุและผลลัพธ์ของปะสิทธิผลในการจัดการนวัตกรรม: หลักฐานเชิงประจักษ์ของเทศบาลในประเทศไทย
Other Titles: THE CAUSAL RELATIONSHIPS AND THE RESULT OF EFFECTIVENESS OF INNOVATION MANAGEMENT: EVIDENCES OF THE MUNICIPALITIES IN THAILAND
Authors: กาญจนคลอด, อุมาพร
Kanjanaklod, Umaporn
Keywords: การจัดสรรทรัพยากร
การจัดการความรู้
ประสิทธิผลในการจัดการนวัตกรรม
ภาพลักษณ์องค์กร
ประสิทธิผลความร่วมมือของเครือข่าย
ความสำเร็จขององค์กร
RESOURE ALLOCATION
KNOWLEDGE MANAGEMENT
EFFECTIVENESS OF INNOVATION MANAGEMENT
CORPORATE IMAGE
COOPERATION NETWORK
COOPERATION SUCCESS
Issue Date: 27-Jul-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อตรวจสอบปัจจัยสาเหตุ ได้แก่ การจัดสรรทรัพยากร การจัดการความรู้ ที่มีความสัมพันธ์กับปัจจัยผล ภาพลักษณ์ขององค์กร ประสิทธิผลความร่วมมือของเครือข่าย และความสำเร็จของเทศบาลในประเทศไทย ได้แก่ โดยผ่านตัวแปรกลางคือประสิทธิผลในการจัดการนวัตกรรม งานวิจัยชิ้นนี้เป็นแบบผสานวิธีโดยใช้เชิงปริมาณเพื่อทดสอบความสัมพันธ์เชิงสาเหตุและผลลัพธ์ และงานวิจัยเชิงคุณภาพโดยใช้วิธีปรากฏการณ์วิทยา ใช้เครื่องมือวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือการศึกษากับปลัดเทศบาลในประเทศไทย 344 เทศบาล และสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ให้ข้อมูลหลักคือเทศบาลที่ได้รางวัลธรรมมาภิบาล สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ ผลศึกษาพบว่า ประสิทธิผลในการจัดการนวัตกรรมด้านวัฒนธรรมสร้างสรรค์องค์กร การบริหารจัดการที่ดี ความสัมพันธ์กับเครือข่าย การบริการที่เป็นเลิศส่งผลกระทบเชิงบวกต่อภาพลักษณ์องค์กร ประสิทธิผลความร่วมมือของเครือข่ายและความสำเร็จขององค์กร ภาพลักษณ์ขององค์กรและประสิทธิผลความร่วมมือของเครือข่ายส่งผลกระทบเชิงบวกต่อความสำเร็จขององค์กร การจัดสรรทรัพยากรและการจัดการความรู้ส่งผลกระทบเชิงบวกต่อประสิทธิผลในการจัดการนวัตกรรมด้านวัฒนธรรมสร้างสรรค์องค์กร การบริหารจัดการที่ดี ความสัมพันธ์กับเครือข่าย การบริการที่เป็นเลิศ ประโยชน์จากงานวิจัยครั้งนี้ ทำให้ผู้บริหารของเทศบาลในองประเทศไทย ตระหนักถึงการพัฒนาประสิทธิผลในการจัดการนวัตกรรมมีประสิทธิภาพมากขึ้น ปรับเปลี่ยนองค์การให้ทันต่อสถานการณ์ เพื่อให้ องค์กรเกิดความได้เปรียบเชิงการแข่งขัน และผลการดำเนินงานที่บรรลุเป้าหมายต่อไป The purpose of the study was to investigate the casual factors in term of Resource Allocation and Knowledge Management related to the result factors in term of Corporate Image, Cooperation Network and Municipality Success in Thailand through the mediators of the effectiveness of innovation management. This is a mixed method research. The quantitative research is casual relationship and effect and used the quality method. Also introduce the phenomenological research by in-depth interview technique with Municipality executives. The model testing is using the data collected from 344 municipal clerks in Thailand. The analyzing statistics were multiple correlation analysis and multiple regression analysis. The key informants are 8 municipality executives: 4 from political administration section and other 4 from civil servant section. The result found that (1) the effectiveness of innovation management in term of the Organization Construction Culture, The Good Management, Organization Relation with Network and Service Excellence positively affected Corporate Image, Cooperation Network and Cooperation Success, (2) the Corporate Image and Cooperation Network positively affected Cooperation Success, and (3) the Resource Allocation and Knowledge Management positively affected the effectiveness of innovation management in term of the Organization Construction Culture, The Good Management, Organization Relation with Network and Service Excellence. Benefits of the study, the administrators of the municipalities would develop the effectiveness of innovation management more effectively, adjust their organization on real time basis in order to be the competitive advantage and achieve their performance
Description: 54604818 ; สาขาวิชาการจัดการ -- อุมาพร กาญจนคลอด
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/402
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
54604818 อุมาพร กาญจนคลอด.pdf6.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.