Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSucharat BOONPRAKONGen
dc.contributorสุชารัตน์ บุญประคองth
dc.contributor.advisorAMARIN TAWATAen
dc.contributor.advisorอมรินทร์ เทวตาth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2023-02-09T02:38:11Z-
dc.date.available2023-02-09T02:38:11Z-
dc.date.issued25/11/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4208-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe objectives of this research were 1. to investigate the level of coporate image,service quality and decision making for using service of TMB Thanachart Bank Public Company Limited in Nakhon Pathom District 2. to investigate service quality affecting corporate image of TMB Thanachart Bank Public Company Limited in Nakhon Pathom District. 3. to investigate the corporate image affecting the decision to use TMB Thanachart Bank Public Company Limited in Nakhon Pathom and 4. to investigate the service quality affecting the decision to use the TM Bank service B Thanachart Public Company Limited in Nakhon Pathom area. The sample was 420 customers who use TMB Thanachart Bank Public Company Limited in Nakhon Pathom area. The research instrument was questionnaires. The data analysis was done by using frequency distribution, percentage, mean, standard deviation. simple regression analysis and multiple regression analysis. The research findings identified: 1. service quality level, corporate image and decision to use the service were at a high level. 2. the quality of service had a positive effect on the coporate image 3. the coporate image positively affected the decision to use the service and 4. the service quality had a positive influence on the decision to use the service with statistical significance at the level 0.01.en
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1.เพื่อศึกษาระดับภาพลักษณ์องค์กร คุณภาพการบริการและการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารทีเอ็มบีธนชาตจำกัด (มหาชน) ในเขตนครปฐม 2. เพื่อศึกษาคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์องค์กรธนาคารทีเอ็มบีธนชาตจำกัด (มหาชน) ในเขตนครปฐม 3.เพื่อศึกษาภาพลักษณ์องค์กรที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารทีเอ็มบีธนชาตจำกัด (มหาชน) ในเขตนครปฐม และ 4.เพื่อศึกษาคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารทีเอ็มบีธนชาตจำกัด (มหาชน) ในเขตนครปฐมกลุ่มตัวอย่างคือ ลูกค้าที่ใช้บริการธนาคารทีเอ็มบี ธนชาติ จำกัด (มหาชน)ในเขตนครปฐม จำนวน 420 คน เครื่องมือวิจัยคือ แบบสอบถามการวิเคราะห์ข้อมูลใช้การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณแบบขั้นตอน ผลการวิจัยพบว่า 1. ระดับคุณภาพการบริการภาพลักษณ์องค์กร และการตัดสินใจเลือกใช้บริการ โดยรวมอยู่ในระดับมากทุกตัวแปร 2. คุณภาพการบริการมีอิทธิพลทางบวกต่อภาพลักษณ์องค์กร  3. ภาพลักษณ์องค์กรมีอิทธิพลทางบวกต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ และ 4. คุณภาพการบริการมีอิทธิพลทางบวกต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectคุณภาพการบริการth
dc.subjectภาพลักษณ์องค์กรth
dc.subjectการตัดสินใจเลือกใช้บริการth
dc.subjectService qualityen
dc.subjectCorporate imageen
dc.subjectService decisionen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleSERVICE QUALITY AND CORPORATE IMAGE AFFECTING DECISION MARKING TO USE SERVICES TMBTHANACHART BANK PUBLIC COMPANY LIMITED IN NAKORNPATHOMen
dc.title คุณภาพการบริการและภาพลักษณ์องค์กรที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการธนาคารทีเอ็มบีธนชาต จำกัด (มหาชน) ในเขตนครปฐมth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621220081.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.