Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorParawee PHANOTEen
dc.contributorภารวี พล้าโน๊ตth
dc.contributor.advisorSIRICHAI DEELERSen
dc.contributor.advisorสิริชัย ดีเลิศth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2023-02-09T02:38:14Z-
dc.date.available2023-02-09T02:38:14Z-
dc.date.issued25/11/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4228-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstract        The objective of the study was to examine emotional marketing and online experiences influencing to trust and brand loyalty of South Korean Artists through E-Marketplace of Thai fans. The sample of the research is 459 Thai fan groups of South Korean Artists Products through E-Marketplace. The statistics used in the analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, and factors test with partial least square structural variable analysis with SmartPLS program was used to determine the confirmation and survey factors. The results showed that 1) most of the respondents were female., aged between 20 - 24 years, worked in private companies with incomes 20,001-30,000 baht. They were satisfied with the overall emotional marketing and online experiences, trust, and brand loyalty a high level and 2) when considering each aspect, emotional marketing factors and online experiences factors affect trust statistically significant at the 0.05 in terms of trust affect brand loyalty towards South Korean artists through e-commerce marketplace with statistically significant at the 0.05.en
dc.description.abstract        การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์คือ เพื่อศึกษาการตลาดเชิงอารมณ์และประสบการณ์ออนไลน์ที่มีอิทธิพลต่อความไว้วางใจและความภักดีของตราสินค้าของกลุ่มแฟนคลับชาวไทยที่เกี่ยวกับศิลปินเกาหลีใต้ผ่านตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาเป็นกลุ่มแฟนคลับที่บริโภคสินค้าเกี่ยวกับศิลปินเกาหลีใต้ผ่านตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ จํานวน 459 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบปัจจัยด้วยการวิเคราะห์ตัวแปรสมการเชิงโครงสร้างแบบกำลังสองน้อยที่สุดบางส่วน ใช้โปรแกรม SmartPLS ในการหาปัจจัยเชิงยืนยัน และปัจจัยเชิงสำรวจ ผลการวิจัย พบว่า 1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20 - 24 ปี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ระหว่าง 20,001–30,000 บาท และมีระดับความคิดเห็นต่อการตลาดเชิงอารมณ์และประสบการณ์ออนไลน์ ความไว้วางใจและความภักดีของตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับมาก และ 2) เมื่อพิจารณารายด้านปัจจัยการตลาดเชิงอารมณ์และประสบการณ์ออนไลน์ มีผลต่อความไว้วางใจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 นอกจากนี้ด้านความไว้วางใจ มีผลต่อความภักดีของตราสินค้าที่เกี่ยวกับศิลปินเกาหลีใต้ผ่านตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการตลาดเชิงอารมณ์th
dc.subjectประสบการณ์ออนไลน์th
dc.subjectความไว้วางใจth
dc.subjectความภักดีต่อสินค้าth
dc.subjectตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์th
dc.subjectEmotional Marketingen
dc.subjectOnline Experiencesen
dc.subjectTrusten
dc.subjectBrand Loyaltyen
dc.subjectE-Marketplaceen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleEmotional Marketing and Online Experiences Influencing Trust and Brand Loyalty of Thai fans towards South Korean Artist Products in E-marketplace.en
dc.titleการตลาดเชิงอารมณ์และประสบการณ์ออนไลน์ที่มีอิทธิพลต่อความไว้วางใจ ในความภักดีของตราสินค้าที่เกี่ยวกับศิลปินเกาหลีใต้ผ่านตลาดกลางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ของกลุ่มแฟนคลับชาวไทยth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631220073.pdf4.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.